Škoda Auto loni zaznamenala nárůst tržeb a vyšší odbyt. Do roku 2030 plánuje představit své menší modely Fabia, Scala a Kamiq v hybridní verzi. Rozvíjet chce elektrické, hybridní i spalovací motory.
Pokud chcete dosáhnout kompromisu, tak nejprve musíte z něčeho vycházet, říká Krutílek (ODS). Já jsem velmi ráda, že se podařilo přesvědčit Komisi, aby zvolila tuto cestu, oponuje Nerudová (STAN).
Evropská komise vyčlení bezmála dvě miliardy eur, v přepočtu zhruba 45 miliard korun, na podporu výroby baterií pro evropské automobilky. Vyplývá to z akčního plánu pro automobilový průmysl.
„Je otázka, s kým by Trump mohl jednat, protože von Leyenová je pro něj určitě nevyhovující partner, takže otázka je spíš, kdo by vlastně za Evropu měl jednat,“ říká výrobce automobilů Juříček.
„Pokud by se snížil vývoz do Spojených států, tak to nebude mít vliv přímo na Českou republiku, co se týče výroby aut, ale co se týče dodavatelských řetězců.“
Audi za loňský rok prodala o 12 procent vozů míň než ten předešlý. Na rok 2025 ani nemá stanové cíle prodeje. Porsche v Číně čelí cenové válce a svá auta musí prodávat s výraznou slevou.
„Dnes můžeme říct, že továrna výrazně přispěla k motorizaci Polska. A to díky Fiatu 126p, který v ní také vyráběli a který se stal symbolem velké kulturní změny v Polsku.“
Podle prezidenta Svazu průmyslu a dopravy Jana Rafaje by měla obří zakázka na stavbu Dukovan znamenat víc příležitostí pro české firmy. Podpořilo by to růst celé ekonomiky.
„O existenci evropského automobilového průmyslu po roce 2035 nepochybuji. Ale jak bude velký a konkurenceschopný globálně, o tom mám velké obavy,“ říká expert.
Mezi recepty k oživení zmiňuje Bureš i setrvání u Green Dealu. „Nevzdávat Green Deal, nevzdávat obnovitelné zdroje, ale doplnit to tak, aby se z něho stal byznysový projekt,“ navrhuje ekonom.
Novou Evropskou komisi při hlasování ve Štrasburku podpořila mimo jiné těsná většina europoslanců z frakce Zelených. Ti se chtějí stát nedílnou součástí rozhodovací většiny v Evropském parlamentu.
Kritici postupu Bruselu tvrdí, že když budou muset automobilky pokuty platit, nebudou mít peníze na investice do rozvoje nových elektroaut. Se zrušením sankcí v příštím roce nemá problém ani Německo.
„Problémy jednoho odběratele, byť tak významného, jako je Volkswagen, by neměly (v Česku) způsobit dramatický problém,“ uklidňuje viceprezident Svazu průmyslu a dopravy Radek Špicar.
Podle odborů je ohrožen zejména závod v Osnabrücku, který nedávno přišel o nadějnou zakázku od automobilky Porsche. Celá oddělení mají být uzavřena nebo přesunuta do zahraničí.
ak pozitivní výsledky, jako ve zprávě o hospodaření mladoboleslavské Škody, slyší dnes člověk jen výjimečně. Bohužel to patří mezi zprávy, které říkají něco jiného, než se na první pohled zdá.
„Růst je tak slabý, že ho ekonomicky interpretujeme jako stagnaci. V porovnání se Slovenskem a Polskem jsme na tom hůře, blížíme se spíše vývoji v Německu,“ říká Švihlíková o české ekonomice.
Kolektivní smlouvu vypověděla jedna ze tří odborářských organizací. Její výpovědní lhůta začne platit od srpna, smlouva tedy bude platná ještě 31. prosince, kdy její platnost stejně končí.
„Autoprůmysl jede v Česku téměř na plné obrátky,“ komentuje pro Český rozhlas Plus člen představenstva Škoda Auto Martin Jahn. Jak to s automotivem vypadá do budoucna a co jeho rozvoj limituje?
Jak rozhýbat německý ekonomický kolos? Musíme si udělat domácí úkoly, máme velké strukturální problémy, říká v rozhovoru Melanie Vogelbachová z Německé průmyslové a obchodní komory.
Spolu s dalšími anonymně sbíranými informacemi, které budou patřit výlučně pouze majiteli vozu, mohou být data použita pouze úřady nebo například policií při rekonstrukci nehody.
Mezi řidiči se novému modelu tehdy přezdívalo taky „Tisíc malých bolestí“. „Protože tam byla řada zbytečných věcí, které jejich novým majitelům ztrpčovaly život,“ popisuje Kožíšek.
Emisní limity pro osobní i nákladní auta už nejsou tak přísné jako v původním návrhu. Nařízení zcela nově zavádí opatření ke snížení emisí z pneumatik a brzd a ke zvýšení životnosti baterií.