Šéfové leteckých společností, které vypravují hlavně vnitrostátní lety, varují, že jejich firmy jsou kvůli přísným klimatickým pravidlům EU v nevýhodě a vyzvali k zavedení plošných standardů.
Režimy, které inklinují k Rusku, jim to prozatím umožňují, a firmám se proto podnikání v oblasti stále daří. Zhoršuje se ale bezpečnostní situace jejich zaměstnanců, píše francouzský deník Le Monde.
Francouzi při zavádění opatření vycházeli z dat, podle kterých letecké spoje na krátké vzdálenosti mají v průměru na jednoho cestujícího 77krát vyšší emise oxidu uhličitého než běžné vlakové spojení.
Potíže v USA mají kaskádovitý dopad, na zpoždění upozornil už také provozovatel madridského letiště. V Praze ale žádná zpoždění kvůli tomu nejsou, řekla ČTK mluvčí Letiště Praha Klára Divíšková.
Po rozhodnutí Evropské unie vyhýbat se běloruskému vzdušnému prostoru musela Air France, stejně jako další evropští přepravci, změnit trasu letu a nahlásit ji Moskvě, protože chtěla létat přes Rusko.
V případě KLM komise schválila Nizozemsku pomoc 3,4 miliardy eur (86,6 miliardy korun) a v případě aerolinek TAP činila schválená pomoc 1,2 miliardy eur (30,6 miliardy korun).
Vládní návrh zákona by byl jen stvrzením již zavedené praxe. Francouzská vláda přiměla národního přepravce Air France krátké lety zrušit výměnou za příslib finanční pomoci v květnu 2020.
„Každá letecká společnost má jiné individuální podmínky a lhůty, ne vždy jsou ale v souladu s českou legislativou nebo s vyjádřením Evropské komise,“ vysvětlil advokát Jakub Kadlec.
Pomoc počítá se sedmi miliardami eur, které už vláda slíbila poskytnout aerolinkám Air France, a také podporu pro urychlení stávajících objednávek na tankovací letadla od Airbusu.
Aerolinky Air France jsou součástí francouzsko-nizozemské skupiny Air France-KLM. O plánované státní pomoci pro aerolinky v dubnu informoval francouzský ministr financí Bruno Le Maire.
Se zestátněním skupiny Air France-KLM se podle francouzského ministra financí Bruna Le Maira v tuto chvíli nepočítá. Podle agentury Reuters musí ještě pomoc pro aerolinky schválit Evropská komise.
U dalších asi 12 170 osob mají čínské úřady na nový koronavirus podezření, uvedla agentura Reuters. Na vývoji vakcíny pracují mimo jiné vědci v Číně, Rusku, Hongkongu či USA.
Není zatím jisté, jak dlouho bude stávka trvat. Organizátoři jsou údajně připraveni pokračovat do Vánoc. To by pro Francii znamenalo největší stávku minimálně od roku 1995.
Před 15 lety skončila nadzvuková éra v dopravním letectví. Na palubě posledního komerčního letu slavného concordu z New Yorku do Londýna přicestovala 24. října 2003 stovka pasažérů.
Francouzský ministr financí Bruno Le Maire varoval před možným zánikem letecké společnosti Air France v případě, že firma nepodnikne potřebné kroky k zajištění své konkurenceschopnosti.
Letecká společnost Air France ve středu zajistí pouze 70 procent spojů. Její zaměstnanci totiž pokračují ve stávce za vyšší platy. Po společnosti požadují zvednutí mezd o šest procent.
Svým revizionistickým přístupem k událostem, které následovaly po únosu letadla Air France v roce 1976, údajně snímek Operace Entebbe upozaďuje možná ten nejhrdinštější okamžik izraelské historie.
Zaměstnanci železničního podniku SNCF, personál aerolinek Air France, popeláři a lidé pracující v energetice. Ti všichni nejspíše budou ve Francii stávkovat první den po velikonočních svátcích
Poslední cestující z letu Air France, který v sobotu nouzově přistál v Kanadě, odletěli do cílového Los Angeles. Obřímu Airbusu A380 za letu odpadla část jednoho ze čtyř motorů.
Letadlu francouzské společnosti Air France se během letu z Paříže do Los Angeles porouchal jeden z motorů. Dokázal doletět až na americký kontinent, kde bez problémů přistál.
Až 150 tisíc cestujících by mohla zasáhnout týdenní stávka palubního personálu francouzských aerolinek Air France. Od středy ji svolala část letušek a stevardů. Neodletí kvůli tomu skoro třetina letů aerolinek v rámci Evropy. Týká se to i České republiky.
Piloti francouzské letecké společnosti Air France pokračují ve stávce. Cesty fanoušků na fotbalové mistrovství Evropy se tak můžou prodloužit. Protest potrvá až do úterý. Dnes kvůli němu neodletí jeden spoj z Prahy do Paříže.
Piloti společnosti Air France zahájili čtyřdenní stávku kvůli nesouhlasu s novým zákoníkem práce. Francouzské aerolinky zrušily zhruba třetinu letů. Vedení oznámilo, že chce přednostně zajistit spojení do deseti měst, ve kterých se hrají zápasy fotbalového mistrovství Evropy.
Letadlo společnosti Air France mířící z ostrova Mauricius do Paříže muselo nouzově přistát kvůli bombové hrozbě. Jeden z pasažérů v letadle objevil podezřelý balíček a kapitán se rozhodl změnit kurs na letiště v keňské Mombase. Šlo ale o planý poplach. Na palubě stroje bylo 473 lidí, všichni cestující i posádka jsou v pořádku.
Dvojice největších evropských aerolinek Lufthansa a Air France-KLM z bezpečnostních důvodů nebudou létat přes Sinajský poloostrov v Egyptě, dokud se nevysvětlí dnešní pád ruského letadla s 224 lidmi na palubě. Informovala o tom agentura Reuters. Radikální hnutí Islámský stát se přihlásilo k tomu, že stroj sestřelilo. Moskva to podobně jako někteří experti zpochybnili, protože letadlo bylo mimo dosah přenosných protiletadlových systémů.
Společnost Air France plánuje výrazné úspory a bude propouštět. To ale vyvolalo ostrou reakci zaměstnanců aerolinek, kteří v pondělí vnikli na schůzku vedení firmy a některé jeho členy dokonce lynčovali. Francouzský prezident François Hollande útok označil za nepřijatelný. Vedení společnosti dnes v jejím sídle vyjádřil podporu i premiér Manuel Valls.