Osmnáctiletý kluk ze zapadlé francouzské vesnice krade mléko v kravíně a pokouší se vyhrát soutěž o nejlepší sýr, protože potřebuje peníze. To má jistá úskalí... Stejně jako jeho láska.
Na stanici Český rozhlas Dvojka bude mít 9. února premiéru rozhlasový mysteriózní hororový thriller Šum režiséra Jana Vejnara, jehož tématem je umělá inteligence
Amerikánka, příběh dívky vyrůstající v dětském domově v komunistickém Československu, přerostla během několika let z osobních vzpomínek v divadelní, a nakonec i filmovou adaptaci.
V pořadí 32. ceny Český lev budou předány v sobotu 8. března. Nejvíce šancí získat křišťálovou sošku mají s nejvyšším počtem nominací filmy Vlny, Amerikánka, Mord a minisérie Metoda Markovič: Hojer.
Film Parthenope vypráví o krásné dívce, která zažívá smrt bratra, obdiv mužů i setkání se slavným spisovatelem. „Nejdůležitější je na něm téma času. Jak plyne a jak nás proměňuje,“ říká Sorrentino.
České pohádky neodmyslitelně patří k Vánocům a Novému roku. Server iROZHLAS.cz přináší přehled málo známých střípků a zajímavostí o kostýmech českých pohádek.
„Pokud jste unaveni z náročných rodinných setkání, chcete mít možnost zažít něco jiného, získat jiný náhled na lásku a sexualitu, myslím, že ten film mohl být dobrý způsob, jak strávit závěr Vánoc.“
Cruisova hlavní role ve snímku Top Gun z roku 1986, v němž ztvárnil roli vojenského pilota, jej vynesla mezi celebrity a obrovský úspěch filmu tehdy zvedl zájem o vstup do armády.
Film Krajan se odehrává během silvestrovského večera roku 1944 v Sudetech na chatě odstřihnuté od civilizace. Setkává se v ní starší muž s důstojníkem SS.
„Pokusili jsme se film postavit čistě fakticky a doufali jsme, že najdeme viníka,“ popisuje pro Český rozhlas Plus scenárista a režisér filmu Aneta Jiří Sádek.
„Děti těmi filmy chtějí vyjadřovat věci, které jsou pro ně náročné. A společnost by se tomu měla věnovat, měla by vidět, jak děti přemýšlí a uvažují,“ vysvětluje kameraman Berkovič.
Dokumenty Český sen, Matrix AB, V síti nebo Velké nic. Všechny tyto snímky spojuje jedna postava, režisér Vít Klusák. Právě on natáčel před devíti lety dokument o šéfovi ANO Andreji Babišovi.
„Statečný člověk s velkým smyslem pro humor. Je to extrémní situace. Humor je někdy jediná šance, jak vzdorovat něčemu, co je úplně šílené,“ řekl režisér filmu Válečný zpravodaj o Martinu Dorazínovi.
„Kuchyně restaurace je mikrokosmos pozdního kapitalismu. Jsou založené na velkém tlaku na výkonnost, jsou tam lidé z nejrůznějších částí světa, kteří ale nemají čas se pořádně poznat,“ říká režisér.
Autoři krátkého snímku Krajan převzali zlatého studentského Oscara. Jde teprve o čtvrté ocenění pro české filmaře za 51 let, co americká Akademie filmového umění a věd studentskou soutěž vyhlašuje.
„Projekt Architektura ČSSR 58–89 není primárně o prefabrikovaném typu architektury, není o panelácích, ale víc o stavbách kreativních, solitérních až ikonických,“ vysvětluje Vladimír 518.
„Mě na tom scénáři taky zaujalo, že ta postava dědy je obrovsky laskavá. Což si myslím, že je hodně vzácná lidská věc, za kterou se vyplatí v každé době bojovat,“ sdělil režisér Sláma.
„Psaní je moje vášeň, je to závislost. Naprosto mě to pohlcuje. Při psaní jsem šťastný, den mi přijde naplněný,“ řekl režisér a spisovatel Patrik Hartl v rozhovoru pro Radiožurnál.
Solitéři porušující zákony i konvence, navenek tvrdí a nekompromisní, uvnitř ale plni rozporů. To bývali často filmoví hrdinové ztělesněni Alainem Delonem. Zemřel v neděli ve věku 88 let.
Filmový producent a režisér David Ondříček natočil filmy jako Zátopek nebo Samotáři. „Green filming je vlastně naše odplata společnosti za to, že při natáčení pošlapeme kytičky,“ vysvětluje.
Nový film zachycuje nebezpečí v ukrajinských zákopech a realistickým způsobem ukazuje, co cítí voják, který je v první linii. Režisér Sencov se svým filmem navštívil festival v Karlových Varech.
Francouzský režisér Benoît Jacquot své obvinění ze znásilnění dvou hereček odmítá. Z rozhodnutí prokuratury zůstane filmař pod dohledem soudu. Případy znásilnění jsou z roku 2013 a z let 1998 až 2000.
Na Mezinárodním filmovém festivalu měl premiéru třetí film režiséra Jiřího Mádla Vlny, který popisuje počínání rozhlasových redaktorů i zvukových techniků v srpnu 1968.