Brněnský dopravní podnik slibuje výměnu plastových sedaček, na které si cestující stěžují

Nezvyklou a dost nepříjemnou situaci zažívají už několik týdnů cestující v některých brněnských městských autobusech. Celkem 30 nových vozidel na zemní plyn má plastové sedačky, které jsou ale příliš hladké a lidé na nich kloužou. Dopravní podnik zpočátku výhrady nebral příliš vážně, nakonec se ale rozhodl, že sedadla vymění. Odmítá ale, že by při objednávce nových vozidel udělal chybu.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

autobus MHD, interiér

autobus MHD, interiér | Foto: Eva Odstrčilová

Plastové sedačky si paradoxně vybrali sami brněnští cestující, dopravní podnik uspořádal asi před rokem anketu.

Jenže do některých nových vozidel se pak dostaly jiné, než které si tehdy lidé mohli vyzkoušet, připouští generální ředitel Miloš Havránek. Důvodem je prý zákon o veřejných zakázkách:

Přehrát

00:00 / 00:00

Plastové sedačky ve 30 autobusech brněnské MHD jsou příliš hladké a lidé na nich kloužou. O tématu natáčel redaktor Tomáš Jelen

„My pro transparentnost nemůžeme napsat, že chceme tuto sedačku. Jaká sedačka je ve vozidle, je trochu otázkou štěstí a náhody, jestli se v rámci procesu poptávání a uzavírání smlouvy podaří konkrétní typ sedačky ve vozidle mít.“

Cestující si rozdílu záhy všimli a začali se ozývat hlavně na sociálních sítích. A ani po několika týdnech si na ty druhé příliš nezvykli:

„Některé kloužou. Kolikrát se musím chytnout, abych nespadla,“ říká jedna z cestujících. „V zatáčkách se skutečně musíte něčeho držet. Jak tu možnost ale nemáte, tak sjedete,“ přidává se další. „Když mám sukni, tak to není příjemné. A když k tomu mám nějakou tašku, tak to stejně klouže a navíc musíte něco držet,“ dodává třetí.

Nové už jen se zdrsněným povrchem

Generální ředitel Havránek připomíná, že kritizované sedačky mají všechny potřebné bezpečnostní atesty, přesto by už v dalších nově dodávaných vozidlech měly být pouze ty se zdrsněným povrchem. Už instalované hladké sedačky ve třiceti autobusech zřejmě budou vyměněny.

„Sedačky jsou skládačky. Dozvěděl jsem se, že je možné sedák lehkým způsobem vyjmout a nahradit ho jiným sedákem. Je to variabilní. Pracujeme na tom, abychom byli nablízku cestujícímu a vyslyšeli jeho názor," slibuje Havránek.

Celkové náklady by prý neměly být příliš vysoké, konkrétní sumu ale dopravní podnik nezná. Zatím stále jedná s výrobcem sedaček, jak se o ni případně podělí.

Tomáš Jelen Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme