Osmnáctý festival dokumentu v Jihlavě lidé poznají podle siluety fabriky
Plakátu pro letošní ročník jihlavského Mezinárodního festivalu dokumentu dominuje černobílý motiv továrny. Dnes plakát, jehož autorem je výtvarník, pedagog a nakladatel Juraj Horváth, představil prezident festivalu Marek Hovorka, a to stylově v budově bývalé jihlavské textilní továrně. Festival se uskuteční v říjnu.
Motiv továrny se neobjeví jen na plakátě, ale měl by se promítnout i do programu.
„Je to takový velmi vrstevnatý znak nebo metafora proměn naší společnosti, ať už třeba za posledních 120 let nebo v nejsoučasnějším světě. A tak, jak jsme se v hodinách dějepisu učili o stěhování národů, tak dnes vlastně s nadsázkou můžeme mluvit o stěhování továren,“ nastínil Hovorka, jakým směrem se festival zaměří.
Přehlídka se kromě filmů bude věnovat i radiodokumentům. Navíc se – ve spolupráci s Českým rozhlasem – chystají i speciální workshopy.
„Kdy se budou moci návštěvníci a účastníci aktivně zapojit do toho, jakým způsobem třeba vznikají rozhlasové reportáže, s jakými obtížemi se redaktoři setkávají, případně obecně diskutovat o nějakém tematickém rozložení a strategii Českého rozhlasu – jaká témata pokrývá a tak dále,“ uvedl Hovorka.
Festival se uskuteční v době od 23. do 28. října.