Knihy bez DPH měly úspěch, někteří prodejci zaznamenali až čtyřnásobné tržby

Až čtyřnásobné tržby měli knihkupci díky akci Knihy bez DPH. Zákazníci si mohli ve středu koupit všechny knížky se slevou 15 procent, což je současná výše daně z přidané hodnoty. Za kampaní stojí Svaz českých knihkupců a nakladatelů.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

V rámci akce Knihy bez DPH lákali prodejci čtenáře na ceny snížené o 15 procent

V rámci akce Knihy bez DPH lákali prodejci čtenáře na ceny snížené o 15 procent | Zdroj: ČTK

Někteří prodavači včerejší fronty u pokladen srovnávali s obdobím před Vánoci, i když tak docela asi srovnání neplatilo.

„Já si myslím, že teď to šlo spíš takovou cestou, že lidi kupovali třeba levnější knížky ve větším počtu, zatímco o Vánocích se kupují dražší knížky,“ poznamenal majitel knihkupecké sítě Jan Kanzelsberger.

Přehrát

00:00 / 00:00

Ohlédnutí za akcí Knihy bez DPH připravila redaktorka Zuzana Petráňová

Předseda Svaz českých knihkupců a nakladatelů Martin Vopěnka byl s akcí spokojený a ocenil i to, že se lidé o kampaň zajímali.

„Nejméně polovina z nich, ale spíš více, přišla na akci již poučená. Věděli o té problematice, věděli, že tento den je Světovým dnem knihy a autorských práv, takže si myslím, že to byla velice pozitivní akce a že veřejnost to takhle i pochopila,“ řekl Vopěnka.

Zákazníci poučení o daňové problematice ve vztahu ke knihám prý přicházeli i do knihkupectví Kosmas.

„Nás překvapilo to, že i sami chtěli diskutovat o zvýšení DPH. Tuto akci podporovali, nejenom tím, že přišli do knihkupectví, ale že se sami vyjadřovali k tomu, že tuto akci schvalují a jsou rádi, že se uskutečnila,“ uvedl o šéf distribuční sítě knihkupectví Kosmas Jiří Michek.

Celkem 360 prodejců v celorepublikové kampani upozorňovalo na to, proč by si knihy zasloužily nižší DPH. Čtenáře lákali nejen na ceny snížené o desítky korun, ale také různé propagační akce.

Vláda už dřív oznámila, že chce zařadit knihy do snížené, desetiprocentní sazby DPH. Svaz českých knihkupců a nakladatelů to uvítal, zároveň ale připomněl, že i tak zůstane sazba daně vysoko nad průměrem vyspělých zemí EU.

I když šlo v kampani hlavně o daňové téma, měla pro knihkupce význam i z hlediska marketingu.

„Nám to pomohlo i v tom, že se k nám dostala spousta zákazníků a lidí, kteří u nás třeba nebyli, nebo k nám chodí jenom občas,“ podotkl šéf propagace knihkupectví Neoluxor Petr Šašek.

Martin Hromádka, Zuzana Petráňová, kov Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme