Popularita audioknih roste. Nejprodávanějšími jsou Čtyři dohody, Jára Cimrman a P.S.

Audioknihy jsou mezi lidmi stále oblíbenější. Dokazují to i statistiky, prodeje meziročně poskočily o více než třetinu na skoro 112 milionů korun. Informuje o tom Asociace vydavatelů audioknih. Největší zájem je o audioknihy Čtyři dohody, hry Divadla Járy Cimrmana a deníkové zápisky P.S.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

sluchátka, mobil, audio

sluchátka, mobil, audio | Foto: CC0 Public domain, Fotobanka Pixabay

Nejprodávanější audioknihou byly loni Čtyři dohody, předčítá ji Jaroslav Dušek. Druhé místo obsadil soubor všech patnácti her Divadla Járy Cimrmana. Třetí místo získal deník P.S. od Anny Geislerové. Obecně jsou ale nejvyhledávanější detektivky, dobrodružná literatura nebo dětské knížky.

Přehrát

00:00 / 00:00

Popularita audioknih roste. Nejprodávanějšími jsou Čtyři dohody, Jára Cimrman a P.S., téma pro Zuzanu Švejdovou

Trh s audioknihami roste už čtvrtým rokem po sobě. Nahrávky nejsou ani tak konkurencí pro klasické tištěné knihy jako spíše jejich doplňkem.

„Audioknížky neohrožují tištěné knihy, to už pochopili i knihkupci. Proto prodávají kromě tištěných knih i audioknihy. Lidé je mohou mít u sebe kdykoli na cestě, při práci na zahrádce nebo při žehlení. Při cestách na dovolenou číst nemůžete, ale můžete poslouchat úžasné příběhy,“ říká Kateřina Konopásková z Asociace vydavatelů audioknih.

Posluchačů přibývá i díky možnosti stáhnout si tituly online. Právě tak se loni prodala asi čtvrtina všech audioknih.

‚Vaše podlomené zdraví, pivo upevní a spraví.‘ Vychází audiokniha Hrabalových Postřižin

Číst článek

Průměrná cena papírové knížky se drží kolem 240 korun. U audioknih jsou ceny obdobné. Záleží ale na tom, jestli si zákazník koupí CD, nebo si stáhne v digitální verzi, která je většinou zhruba o stokorunu levnější. V nabídce jsou ale i audionahrávky za pár desítek korun.

Neprodávají se navíc jen audioknihy, ale i nahrávky časopisů. „Časopisy máme buď jednohlasé, nebo dvouhlasé. Máme tam tedy mužský i ženský hlas. Nahrávky trvají zhruba tři hodinky. Cena audioverze každého časopisu je stejná jako toho tištěného,“ říká obchodní manažerka Ela Štěrba Molenda ze společnosti Audiotéka.

Prodejci nabízejí tisíce různých titulů. Loni mohli posluchači vybírat ze 172 nových nahrávek, což je o polovinu víc, než tomu bylo v roce 2015.

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme