Lidé chtějí pořád něco nového a Netflix usnul na vavřínech, komentuje Koubský odliv předplatitelů
Nejpopulárnější streamovací služba Netflix i ve druhém čtvrtletí tohoto roku ztratila téměř milion předplatitelů. „Vedení Netflixu si patrně oddechlo. Původní odhady totiž počítaly s poklesem o dva miliony,“ připomíná šéfredaktor serveru Lupa.cz David Slížek.
Zatímco předchozí pokles uživatelů Netflix připisoval mimo jiné ukončení svých služeb v Rusku, tentokrát firma ztrácela zejména ve Spojených státech a v Kanadě.
„V těchto zemích také čelí nejsilnější konkurenci jiných streamovacích služeb. Těch se vynořila celá řada,“ vysvětluje Slížek.
Přesto se společnosti podařilo mírně zvýšit své tržby. „Patrně kvůli zdražení měsíčních poplatků v některých zemích. Netflix si chce své předplatitele do budoucna udržet mimo jiné tím, že plánuje uvedení levnějšího tarifu s reklamami,“ všímá si změny taktiky Slížek.
Nová řada seriálu
Na konečné výsledky ve druhém kvartále měla nejvýraznější dopad premiéra čtvrté řady populárního seriálu Stranger Things.
„Zdá se, že rozhodující je atraktivita a inovativnost obsahů, zejména v tom svém vlastním obsahu produkovaném přímo streamingovou službou. Jde o to nabídnout něco tak mimořádně atraktivního, že to všichni chtějí vidět,“ hledá recept na úspěch Petr Koubský, redaktor Deníku N.
„Lidi prostě chtějí vidět pořád něco nového a atraktivního. Něco, o čem si mohou povídat s přáteli.“
Petr Koubský
Podle něj přitom není zdaleka tak důležité, jak velkou videotéku jednotlivé služby svým předplatitelům nabízejí. „Zdá se mi, že staré věci v katalogu tolik netáhnou. Lidi prostě chtějí vidět pořád něco nového a atraktivního. Něco, o čem si mohou povídat s přáteli,“ věří Koubský.
„Soupeření streamovacích služeb má i jeden negativní dopad. Pro to, aby divák viděl všechno, co by se mu líbilo, by si musel předplatit celé množství služeb. Každá z nich má třeba právě jeden svůj vlajkový produkt, který je hodně zajímavý a který se nedá zhlédnout nikde jinde,“ vadí na aktuální situaci Slížkovi.
Do budoucna tato situace může vyústit v mnohem větší přelétavost uživatelů. „Nemusí to být příliš věrní zákazníci. Mohou s tím předplatným přeskakovat od jedné služby ke druhé. Docela by mě zajímalo, jak vypadají statistiky zákaznické věrnosti už teď,“ zamýšlí se Koubský.
TikTok a tajné služby
Člen americké Federální komise pro komunikace Brandon Carr vyzval Apple a Google, aby stáhli sociální síť TikTok z nabídky svých obchodů. Důvodem má být podezřelé nakládání s osobními daty uživatelů.
„V polovině června psal americký online deník BuzzFeed o tom, že v Číně mají přístup ke všem datům. Své tvrzení opíral o audio nahrávky z celkem osmdesáti interních porad zaměstnanců TikToku,“ přibližuje celou problematiku Slížek.
Carr v této souvislosti připomněl také čínskou legislativu, podle které mají čínské firmy povinnost předávat data čínským úřadům. „Americký zástupce TikToku informace popřel s tím, že jeho firma nikdy nepředávala data čínským úřadům a že celá kauza jen vzešla z nepochopení toho, k čemu TikTok údaje používá,“ doplňuje šéfredaktor Lupy.cz.
Technicky to nicméně možné je. „A politicky je to také představitelné. Pozor bychom si proto dávat měli,“ má jasno Koubský a závěrem dodává:
„Ne nutně kvůli tomu, že by se tam děla nějaká čínská státní špionáž nebo záškodnická činnost, ale prostě kvůli tomu, že tamní standardy zacházení s osobními daty se nepodobají těm našim. Zejména, když jde o data západních cizinců, tak si s tím nikdo příliš hlavu nedělá.“
Poslechněte si celou debatu Davida Slížka s Petrem Koubským. Společně se věnovali také novinkám na sociální sítí Twitter nebo nabídce alternativních platebních bran v telefonech s operačním systémem Android.