Z výrobků brzy zmizí klamavá slovíčka
Evropská unie zpřísní podmínky pro označování potravinářských výrobků a jejich reklamu. Podle předsedy Asociace reklamních agentur Jiřího Mikeše ji k tomu mimo jiné vede stále častější obezita u dětí a šíření cukrovky. "Lze předpokládat, že brzy Evropská unie doporučí, aby na obalech potravin byly skutečné údaje a ne nějaká tvrzení, že je tam méně tuku, lehký, nízkotučný a podobné argumenty, které byly užívány. Musíme být uvážlivější, jak výrobci, tak my, kteří komunikujeme se spotřebitelem a nesmíme ho klamat."
Po vstupu do Evropské unie už také nebude možné označovat cigarety nápisem light. V zemích unie začne toto nařízení platit ještě letos. Smyslem je zabránit tomu, aby výrobci cigaret vytvářeli u zákazníků iluzi, že tento druh cigaret méně škodí zdraví. Podle Evy Králikové z 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy v Praze na to kuřáci skutečně spoléhali. "Ty lightky skutečně jsou zavádějící. Navozují dojem, že je to vlastně stejné jako dýchat čistý vzduch. Navíc označení light vůbec nesouvisí s tím, co ta cigareta obsahuje. Například v Thajsku se prodávají cigarety ultralight , které mají dvojnásobek maximální hodnoty pro Evropskou unii a jsou označeny light. Je to jen obchodní označení a řada lidí, když chce skončit, tak si řeknou, že to je stejné jako kdybych přestal, tak budu kouřit lightky."