Největší změny v hromadné dopravě za poslední čtvrtstoletí v Praze začaly
Největší změny v hromadné dopravě za posledních dvacet pět let prožívají Pražané. Mnoho linek jede po jiných trasách, tři tramvaje a řada autobusů se ruší úplně. Naopak přibude páteřních tramvají a skoro čtyřicet takzvaných metrobusů. Ty by měly jezdit v krátkých časových intervalech přes celé město od severu na jih a od západu na východ.
V Praze začaly od půlnoci platit nové jízdní řády. Některé tramvaje a autobusy jezdí po změněných trasách, některé byly zrušeny úplně.
Mikrofon Českého rozhlasu nechyběl brzy ráno třeba i u nového tramvajového spojení z Vinohrad do Strašnic.
Nové tramvajové spojení z Vinohrad do Strašnic vyzkoušel reportér ČRo Petr Sehnoutka
Ještě včera bylo možné dojet tramvají číslo 11 přímo z Vinohrad do Strašnic. Pražský dopravce to ale ode dneška změnil, 11 končí na Floře a nově se musí přestupovat na linku číslo 5.
Začíná revoluce v pražské MHD. Lidé se musí připravit na velké změny
Číst článek
Před sedmou hodinou tam hlouček lidí zažil zklamání, protože tramvaj, na kterou měli přistoupit, odjela o pouhou minutu dříve a museli čekat další čtvrt hodinu.
Pasažéři autobusové linky 125 se kvůli jejímu prodloužení zhruba o dvě třetiny obávali, že se bude zpoždovat. Její proměna v metrobus ale dnes proběhla v klidu. Pravdou ovšem je, že v sobotu ráno využívá MHD mnohem méně cestujících.
Cestování plné změn si nejen v autobusu vyzkoušela reportérka Evelyna Kulíšková
Cestující si ale stěžovali u metra na Kačerově, kde došlo k mnoha škrtům v autobusových linkách. Jak hlásila naše reportérka, lidé podcenili změny, tápali, nestíhali včas dojet třeba do služeb v nemocnicích.