Stavební skandál v Německu. Berlínské letiště je třikrát dražší a zpožděné o čtyři roky
Už čtyři roky zde měla přistávat letadla. Kdy bude nové berlínské letiště otevřeno, ale nikdo říct nechce. Jisté je, že to ještě nejméně další rok potrvá. A až se otevře, bude nutné ho rozšířit, protože jeho kapacita nebude dostatečná.
„Problém v roce 2012 byl, že se změnily plány a přistavěla se nová patra. Technické vybavení budovy tomu ale neodpovídalo. Nefungovalo ani IT. A protipožární systém byl v rozporu s předpisy,“ řekl Karsten Mühlenfeld, šéf nového berlínského letiště.
„Musely se přeskládat kabely, položit šest tisíc kilometrů nových, předělat tisíc stěn i s rozvody, vybavit novými protipožárními hlásiči,“ vysvětlil technický ředitel Jörg Marks. Ten dohlíží na veškeré úpravy, na kterých denně kromě neděle dělá na 800 lidí.
Nové letiště společně staví Braniborsko, Berlín a Spolková republika Německo. Letiště mělo stát dvě miliardy eur. Nyní je už ale proinvestováno 6,5 miliardy eur. Pokud stavební úřad schválí poslední žádost o technické úpravy, což je přibližně 60 pořadačů plných dokumentů, mohlo by se letiště otevřít na konci příštího roku, nebo během toho následujícího.
Nové berlínské letiště Williho Brandta prý bude dostavěno do konce roku 2017
Číst článek
„Byla by chyba uvádět termíny, když si nejsme jistí. Zvlášť, když stavební firmy mají často problémy s uzávěrkami. Věříme, že je to do konce příštího roku zvládnutelné, ale stanovovat termín nemá smysl,“ řekl Mühlenfeld.
Letiště, které stále ještě není v provozu, je projektováno pro 27 miliónů cestujících ročně. Už teď je ale jasné, že po jeho zprovoznění bude muset být dále rozšířeno. Pro Berlín už totiž bude malé.