Nikdo mě nemá rád postrádá překvapivost v ději a další vrstvy v postavách. Předává publiku tíži ze samoty, ale kladl si mnohem vyšší cíle, než jaké byl schopen naplnit.
Švédský režisér gruzínského původu Levan Akin natočil film prodchnutý vírou v mezilidské pochopení, které je nezávislé na světonázoru a politickém stavu věcí.
Slovenský absolvent FAMU Martin Pavol Repka mísí neprofesionály se začínajícími herci a herečkami. Jedinou skutečně známou tváří filmu je Zuzana Fialová, která svou roli ztvárňuje s veškerou něhou.
Norská režisérka Lilja Ingolfsdottir natočila autentické vztahové, respektive rozchodové drama. Není pochyb o tom, že do filmu promítla i osobní zkušenosti.
„(Elvis) byl středobodem všeho. Když z Gracelandu odjel koncertovat, jako by život zdánlivě neměl smysl,“ říká herecká představitelka Priscilly Presley v novém filmu Sofie Coppoly.
Do českých kin vstoupil Aftersun jako festivalový miláček, který Paulu Mescalovi vynesl nominaci na Oscara a který se i přes nevelký komerční úspěch objevil na množství seznamů nejlepších filmů roku.
Kromě své regionální rodiny Falcon Lake patří také do skupiny velmi silných ženských debutů, které charakterizují současnou festivalovou kinematografii a patrně ji i promění do budoucna.
„Je to taková moje životní obsese – setrvávání v neuvěřitelně bolestivých, destruktivních vztazích, v nichž přistupujeme na nějakou hru, jen abychom o ně nepřišli,“ říká režisér Tomasz Wiński.
Snímek o rozhlasovém novináři, který se snaží najít společnou řeč se svým excentrickým synovcem, je Mills ve svých typických barvách – soustředěný, naslouchající, hravý.
Daniel Craig se vrací ve svém pátém a finálním dobrodružství jako tajný agent Jeho Veličenstva s licencí zabíjet, aby uzavřel 15 let dlouhou kapitolu v historii ikonického Jamese Bonda.
Před 14 lety Oliheň a velryba vyzdvihla Noaha Baumbacha mezi tvůrčí elitu. Snímek inspirovaný rozvodem filmařových rodičů následuje další osobní příběh, za který dostává nejlepších kritiky kariéry.
Osmý počin 30letého Xaviera Dolana opakuje některé motivy, které spojují i jeho předchozí snímky. V Matthiasovi a Maximovi si získává diváky upřímným a realistickým vykreslením lidských vztahů.
Modernizace klasického příběhu, ve kterém si v minulosti zahrály třeba Judy Garlandová nebo Barbra Streisandová, staví na jednoduchém ději, silných emocích a těžkotonážních vokálech Lady Gaga.