V sobotu bude ve Francii jezdit sedm vysokorychlostních spojů z průměrných deseti na severní, západní a jihozápadní trati, oznámila SNCF, přičemž předpověděla zpoždění v řádu jedné až dvou hodin.
Správa železnic při průzkumných vrtech kvůli vysokorychlostní trati prorazila v březnu jeden z tranzitních plynovodů. Desítka obcí nyní kvůli tomu volá po přerušení plánování tratí pro rychlovlaky.
Zemětřesení mělo sílu 6,0 stupně, epicentrum bylo u pobřeží prefektury Fukušima. Otřesy byly cítit i v Tokiu. Událost nastala jen den po ničivém zemětřesení u Tchaj-wanu.
Správa železnic uvádí dva základní argumenty pro výstavbu vysokorychlostních tratí. „Jedním je podpora rozvoje regionů, druhým životní prostředí,“ říká náměstek ředitele pro přípravu tratí.
V tisku se dočtete, kolik by byli Češi ochotni zaplatit za lístky do rychlovlaků. To je téma MF Dnes. České školy podle Hospodářských novin nedokážou poznat talentované děti. Více ve výběru z médií.
Plány, plány a zase jen plány. Česko a vysokorychlostní železnice. Proč se na rychlovlaky chodíme pouze dívat, když v Evropě už jimi desítky let jezdí?
V českém tisku se v pátek dočtete, že Správě státních hmotných rezerv chybí dostatek ropy, a to i přes to, že na to upozorňuje Nejvyšší kontrolní úřad, píše deník E15.
V tisku se ve středu dočtete, že rychlovlaky bude mít v blízkosti polovina Čechů, vyjet mají do deseti let. Správa železnic poprvé ukázala, jak bude vypadat jejich provoz, píší Hospodářské noviny.
Vlak směřoval ze Štrasburku do Paříže a vykolejil 7.45 SEČ u alsaské obce Ingenheim. Národní železniční společnost SNCF nejdříve pouze konstatovala, že „lokomotiva TGV vyjela z kolejí“.
Při nehodě přišel podle agentury Reuters o život strojvedoucí. Cestující utrpěli jen lehčí zranění. Provoz na trati mezi Milánem a Boloňou byl podle policie přerušen.
Vznik středoevropské regionální rozvojové banky není podle maďarského premiéra Viktora Orbána v tuto chvíli potřebný. Ten o její vytvoření sice usiloval, Andrej Babiš ho ale přesvědčil o opaku.
Ve Francii se v sobotu slavnostně otevřou rychlejší tratě rychlovlaků TGV z Paříže na západ a jihozápad země. Cestujícím zkrátí cesta do Bordeaux o více než hodinu a do Brestu o více než půl hodiny.
Tōkaidō, Tōhoku, Jōetsu. Názvy tras rychlovlaků, které se staly legendou. Rychlou a hlavně bezpečnou. Šinkanseny totiž v Japonsku jezdí už přes půl století a přepravily již deset miliard cestujících.
Rychlovlaky v Havlíčkově Brodě stavět nebudou. Na ministerstvu dopravy rozhodli o tom, že vysokorychlostní trať protne v budoucnu jižní část Vysočiny. Představitelé velkých měst schválenou jižní variantu vítají, lidé v malých obcích se ale podepisují pod petice.
Po německých kolejích se dosud proháněly vlaky 250kilometrovou rychlostí. Teď ale společnost Deutsche Bahn představila nové vysokorychlostní vlaky ICE. Jsou údajně úspornější, spotřebují méně energie a cestujícím nabízejí ještě více pohodlí.