Čínu a Hongkong spojily rychlovlaky. Vlakový terminál je rozdělený na dvě území
Čínské rychlovlaky už zajíždějí až do Hongkongu. Nové nádraží ve městě je supermoderní terminál, který denně odbaví až dvě stě tisíc cestujících. Vysokorychlostní tratě v Číně měří celkem přes 30 tisíc kilometrů, což je nejvíce na světě. Do dvaceti let chce Peking přidat dalších, 20 tisíc kilometrů.
Hongkong má teď spojení vysokorychlostní železnicí nejen do Kantonu, ale třeba i do Šanghaje, nebo 3000 kilometrů vzdáleného Pekingu.
Hongkongská samospráva souhlasí, že čtvrtina moderního terminálu bude podléhat jurisdikci Čínské lidové republiky, což znamená, že půjde o výsostné území Číny a ta tam bude uplatňovat své zákony.
Zastánci hongkongské samostatnosti se obávají, že tam může docházet k incidentům s lidmi, kteří jsou Pekingu nepohodlní. Podle smlouvy mezi Čínou a Hongkongem přitom Peking slíbil, že až do roku 2047 nebude zasahovat do ekonomického, politického, ani právního systému Hongkongu.