Od 60. let se auta svými rozměry posunula nejméně o jednu obchodní třídu výš. Dnešní malé vozy mají rozměry tehdejší střední třídy. Tlak na velikost umocňují prodeje SUV, které trhu dominují.
Přestupním uzlem tramvají před hlavním nádražím projdou desetitisíce lidí denně. Prostranství je často kritizované za to, že je na něm příliš mnoho zábradlí a není pro chodce přívětivé.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže se zabýval pravidly stání hybridních vozidel v parkovacích zónách z roku 2018. Zvýhodněné parkovné v Praze měly jen vozy s výkonem spalovacího motoru do 135 kW.
Ředitelství silnic a dálnic odhaduje, že Českem projede každý den průměrně 50 tisíc kamionů. K dispozici mají aktuálně přes tři tisíce parkovacích míst.
Od pondělí začnou platit další zóny placeného stání, tentokrát v Praze 4. Kterých částí se rozšíření týká vysvětlil pro Český rozhlas Regina místostarosta Prahy 4 Zdeněk Kovařík (ODS).
Má jít o první ze série obdobných opatření. Z dopravních omezení by se jako první měl obrátit jednosměrný provoz v Husově ulici tak, aby z ní auta nejezdila na Mariánské náměstí.
V pátečních novinách se dočtete například o tom, že Češi loni prohráli v hazardu celkem 31 miliard korun. Kvůli regulaci hazardních míst se hráči přesouvají na internet.
Desetiminutové kroužení v Černých polích není pro řidiče, kteří hledají volné parkovací místo, nic neobvyklého. Od půlky března mohou nově parkovat na placeném parkovišti pro asi 30 aut.
Problémem metropole je dlouhodobě zejména nedostatek záchytných parkovišť P+R určených pro mimopražské řidiče, kteří na nich nechají auta a dále do centra města jedou MHD.
Letiště Václava Havla v Praze podle odhadu letos odbaví 17 milionů cestujících. Kvůli rostoucímu provozu se zvyšuje i tlak na parkování v okolí letiště.
V Česku chybí podle různých studií až 2000 parkovacích míst pro kamiony. Situace se pro řidiče podle dopravců ještě zkomplikuje po 1. červenci, kdy se rozšíří zákaz víkendových jízd pro kamiony.
V brněnských ulicích se za poslední dva roky objevily dopravní značky, které omezují rychlost na 30 kilometrů za hodinu. Změna zvyšuje bezpečnost. Zároveň může umožnit vytvoření parkovacích míst.
Chrast plánuje přestavbu náměstí. Komunální volby v obci s výrazným náskokem vyhrála Volba pro město v čele se současnou starostkou Martinou Lacmanovou, která mezi hlavní cíle řadí dlouho odkládanou proměnu historického centra za necelých 20 milionů korun. Radnice si od změny slibuje hlavně vyřešení problémů s parkováním.
Řidiči kamionů v Česku si stěžují na nedostatek místa k parkování. Zastavovat je nutí povinné pravidelné přestávky i víkendové zákazy jízd. Parkoviště u dálnic a hlavních tahů však bývají plná, hlavně ta, kde je k dispozici i sociální zázemí. Kamiony pak parkují, kde se dá.
Královéhradecká radnice uvažuje o umístění nového parkovacího domu do Gajerových kasáren. Postavit by ho měla firma ISP, která ve městě spravuje parkovací systém a budovat nová parkovací místa má za povinnost podle koncesní smlouvy. Podle opozice Gajerova kasárna není špatnou volbou, parkovací domy ale chybí spíše jinde ve městě
Pokud patříte do skupiny řidičů, kteří auto sice potřebují, ale jen občas, mohl by vás zajímat projekt Autonapůl brněnských aktivistů, kteří po desetiletém působení v jihomoravské metropoli přicházejí se službou takzvaného carsharingu také do hlavního města.
Místo drobných zaplatíte v Třebíči za parkovné SMS zprávou. Stačí ji zaslat s kódem parkoviště a registrační značkou auta na telefonní číslo, které je na parkovacím automatu. Řidiči už nemusejí hledat po kapsách drobné. Navíc ti, který se zdrží například na úřadě, si parkování prodlouží z pohodlí kanceláře, aniž by se museli k autu vracet.