Praha nechá vypracovat analýzu 89 komerčních parkovišť. Chce vyřešit nedostatek míst pro mimopražské
Praha si nechá vypracovat analýzu parkovišť, která byla dosud komerčně využívána. Následně rozhodne o jejich dalším využití. Analýza se bude týkat 89 parkovišť. Na středečním jednání magistrátního kontrolního výboru to řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Praha v současné době řeší několik sporů s provozovateli parkovišť, kterým v minulém volebním období vypověděla nájemní smlouvy. Podle části z nich se tak stalo neoprávněně.
„Odbor rozvoje a financování dopravy vyhodnotí parkoviště hlavně s důrazem na to, která mohou být využívány jako záchytná P+R parkoviště, pro kombinovaná parkoviště, tedy přes den pro návštěvníky a večer pro rezidenty, anebo jestli některá z těch parkovišť můžeme uvolnit pro rezidenty,“ řekl Scheinherr. Analýza bude hotova letos.
Auta v Praze ničí při parkování mozaikovou dlažbu na chodnících. Opravy už vyšly na statisíce korun
Číst článek
V případě, že by některá z parkovišť nemohla být využita pro výše zmíněné účely, budou nadále komerčně pronajímána. Technická správa komunikací (TSK) by poté vysoutěžila nové provozovatele.
Nedostatek P+R parkovišť
Předloňské rozhodnutí města napadla Asociace provozovatelů parkovišť, která vypovězení smluv považuje za protiprávní a neetické. TSK vypověděla smlouvy na 42 parkovišť. „Výpovědi byly v souladu se smluvními ujednáními,“ řekla Denisa Stonáčková z odboru vnějších a vnitřních věcí TSK. Soud nyní řeší 15 případů, v jednom prý již rozhodl ve prospěch TSK. „Na ta ostatní rozhodnutí čekáme,“ dodala.
Problémem metropole je dlouhodobě zejména nedostatek záchytných parkovišť P+R určených pro mimopražské řidiče, kteří na nich nechají auta a dále do centra města jedou MHD. Systém záchytného parkování v Praze zahrnuje asi dvě desítky parkovišť s kapacitou kolem tří tisíc stání.
Magistrát má vytipovaných několik lokalit, kde by mohly vniknout nové plochy, mezi nimi je například místo na Zličíně.