Začíná tradiční policejní akce Speed Marathon. Strážci zákona v pátek kontrolují na zhruba tisícovce míst v Česku dodržování povolené rychlosti. Kde budou hlídky stát, policie zveřejnila dopředu.
Když policisté auto zastavili, zjistili, že v něm sedí 44letý muž. Zkouška na alkohol byla negativní. „Dotyčnému sdělili, jakého přestupkového jednání se dopustil, s čímž nesouhlasil,“ uvedla policie.
Mimo město se smí ve Finsku jezdit maximálně 100 km/h, mnohde 80 km/h a radary jsou všude. Pokud ale jedete rychleji, pokuta bude záviset na tom, jaké máte příjmy.
Seznam měřených úseků najdou řidiči v interaktivní mapě. Při celoevropské akci budou policisté měřit dodržování rychlostních limitů hlavně na místech, kde k němu často dochází.
Řidič hnědé škody Octavia ujížděl policejní hlídce po dálnici D1 silně zvýšenou rychlostí. Zastavila ho až zácpa v centru Brna. I tam se pokoušel prorazit cestu mezi auty.
Případná změna by měla být součástí chystaných úprav bodového systému. Podle rezortu by se zmíněnou rychlostí jezdilo pouze na vybraných úsecích a za dobrých klimatických podmínek.
„Při rychlosti překračující 200 kilometrů v hodině by byla jakékoliv adekvátní a účinná reakce na tyto nenadálé situace téměř nemožná,“ upozornila policejní mluvčí Dana Čírtková..
V tunelu Valík na dálnici D5 u Plzně budou řidiči jezdit až stokilometrovou rychlostí. Podle informací Radiožurnálu tam silničáři zvýší maximální povolenou rychlost možná už od listopadu.
V brněnských ulicích se za poslední dva roky objevily dopravní značky, které omezují rychlost na 30 kilometrů za hodinu. Změna zvyšuje bezpečnost. Zároveň může umožnit vytvoření parkovacích míst.
Pokud jste loni v létě na modernizovaném úseku D1 překročili maximální povolenou rychlost a zatím nedostali pokutu, nejásejte. Automatický kamerový systém, který fungoval na modernizovaném úseku dálnice D1 u Brna, odhalil v období od července do října 150 000 přestupků, ovšem úředníci je nestíhají zpracovat a rozesílat pokuty. Nyní jsou u těch z července.
Řidiče v hlavním městě by měly zpomalit další zóny s maximální povolenou rychlostí 30 kilometrů v hodině, a to asi v deseti ulicích. Hlavní město na konkrétním seznamu teprve pracuje. Po vzoru Karlína, kde auta jezdí třicítkou od léta 2012, o zavedení zón uvažují i další městské části. Zatím nejblíž je tomu radnice Prahy 3.
Sdružení Auto*Mat přichází s návrhem omezení maximální rychlosti v historickém centru Prahy na 30 kilometrů v hodině. Odvolává se na zkušenosti ze západních metropolí a má dokonce podporu některých odborníků magistrátu.
Na klíčových dopravních tepnách v Praze je od 1. ledna rychlost omezena na 50 kilometrů v hodině. Dříve se přitom v těchto úsecích mohlo jet sedmdesátkou nebo osmdesátkou. Důvodem snížení rychlosti je snaha o omezení hluku v okolí silnic.
Na pražské magistrále a dalších vybraných ulicích hlavního města instalují silničáři nové dopravní značky s nejvyšší povolenou rychlostí. Podle rozhodnutí magistrátu se rychlost sníží ze sedmdesáti na padesát kilometrů za hodinu.