Letadlo přistálo v kanadském městě Iqaluit, protože na palubě letadla byla nahlášená bomba. Cestující si médiím stěžovali na naprostý nedostatek informací ze strany aerolinky.
Od září budou mít předplatitelé možnost cestovat do destinací v Evropě, Africe, na Blízkém východě a v Asii, pokud si rezervují volný let nejpozději tři dny před odletem a zaplatí paušál 9,99 eur.
Obavy z turbulencí v letadlech se zvýšily poté, co v květnu při letu z Londýna zahynul kvůli prudkému propadnutí letadla jeden cestující a desítky dalších utrpěly zranění.
Největší zpoždění nabral let do Neapole, a to 5 hodin. „Šlo o kombinace několika věcí. Jednak bylo v Neapoli nepříznivé počasí, poté byl zase přetížený letový provoz,“ vysvětlila mluvčí letiště.
Výprava jako z noční můry začala na letišti v Bristolu. Manželé, kteří kvůli letu brzy vstávali, po nástupu do letadla usnuli. Když se po příletu probudili, za okny nebylo Španělsko.
Šéfové leteckých společností, které vypravují hlavně vnitrostátní lety, varují, že jejich firmy jsou kvůli přísným klimatickým pravidlům EU v nevýhodě a vyzvali k zavedení plošných standardů.
V letech 2018 a 2019 při dvou vážných nehodách letadel Boeing 737 MAX zahynulo dohromady 346 lidí. Letadla pak byla z rozhodnutí úřadů v celém světě na více než rok a půl odstavena z provozu.
Každé letadlo musí pravidelně na kontrolu a aerolinky využívají toho, že je v zimních měsících provoz slabší než jindy. V pražské Ruzyni mají proto technici napilno.
Už pátá výstražná stávka vyhlášená odbory Verdi v letecké dopravě v poslední době odstartovala ve 4.00 a skončit by měla v sobotu v 7.10. Zrušeny jsou i spoje s Českem.
Společnost Air New Zealand ve středu oznámila, že zakoupila plně elektrické pětimístné nákladní letadlo poháněné bateriemi, které bude od roku 2026 využívat k přepravě pošty.
Francouzi při zavádění opatření vycházeli z dat, podle kterých letecké spoje na krátké vzdálenosti mají v průměru na jednoho cestujícího 77krát vyšší emise oxidu uhličitého než běžné vlakové spojení.
„Nevidím, že by se něco skutečně či výrazně zlepšilo přinejmenším do roku 2025. Problém může přetrvat i déle,“ řekl šéf Mezinárodního sdružení pro leteckou dopravu Willie Walsh.
Potíže v USA mají kaskádovitý dopad, na zpoždění upozornil už také provozovatel madridského letiště. V Praze ale žádná zpoždění kvůli tomu nejsou, řekla ČTK mluvčí Letiště Praha Klára Divíšková.
Hned po vyhlášení sankcí se kdekdo v Evropě i ve světě domníval, že ruské civilní letectví v této situaci zkrachuje během dvou týdnů. Po více než půlroce však všechno vypadá docela jinak.
„Myslím si, že toto závisí především na jejich vlastnících a akcionářích. Společnost, která má záporný kapitál a i záporné výsledky, se těžko může sama z toho dostat,“ popsal situaci ČSA Pruša.
„Před začátkem léta to byl masakr, aerolinky nevěděly, co dělají. Věděly jen to, že se chtějí pokusit létat co nejvíce. Zapomněly ale, že si omezily všechny zdroje“ říká jeden z oslovených pilotů.
České aerolinie zakončily proces své reorganizace v rámci kterého splatily svým věřitelům 58 milionů korun dluhu. Firma musela v rámci plánu přijmout nové investory a vydat nové akcie.
Dohoda znamená pro společnost Norwegian Air opětovaný přechod k vlastnictví letadel. I pro letadla Boeing 737 MAX se jedná o důležitý návrat, dlouho totiž kvůli softwarovým závadám nesměla létat.
Letadlo hongkongské společnosti Cathay Pacific zamíří na pravidelné lince do Hongkongu po nové trase, která se vyhýbá ruskému leteckému prostoru. Podle aerolinky to ale není hlavní důvod změny.
Exxon Mobil již dříve rozhodl o odchodu svých amerických zaměstnanců z Ruska. „Odsuzujeme ruskou vojenskou akci, která narušila suverenitu Ukrajiny a ohrožuje její lid,“ uvedla společnost.
Příklad britských aerolinek ukazuje na staronový fakt, že konkurence opět nutí letecké společnosti zkvalitňovat úroveň letů obnovou zajímavější nabídky palubního jídla a pití.
Největší ukrajinská letecká společnost Ukraine International Airlines oznámila, že pojišťovny zrušily pojištění některých jejích letadel při letech v ukrajinském vzdušném prostoru.
„Pokud se jednotliví letečtí dopravci rozhodnou změnit svůj letový řád, nemá to nic společného s rozhodnutími našeho státu,“ řekl poradce šéfa ukrajinské prezidentské kanceláře Mychajlo Podoljak.
„Pro období od poloviny ledna do února registrujeme prudký pokles rezervací. V zimním letovém plánu tak musíme zrušit 33 000 letů,“ uvedl šéf podniku Carsten Spohr.
U letadel, která dlouhou dobu nečinně stála, je také potřeba vyměnit pneumatiky a promazat všechny potřebné části. Kvůli pandemii vyřazeno z provozu více než 16 tisíc letadel.