Heretik by rozhodně rád býval víc než jen brutální komorní krvák. Usiluje o sofistikovanou žánrovou podívanou, která má co říct k civilizačním tématům.
Tony Todd ve filmu Candyman z roku 1992 ztvárnil vraždícího muže s hákem místo ruky v příběhu, který je postavený na legendě o zabijákovi ze sídliště v Chicagu.
Nadšení z opětovného setkání s tak báječně vyhraněným světem a jeho obyvateli paradoxně zrazuje fakt, že děj nového snímku působí přinejlepším polomrtvě. A jako produkt spotřební kinematografie.
Soutěž se konala v Birminghamu. Aby se tam dort dostal, musel mít speciální místenku do letadla. „Při odbavení na mě nastoupili sekuriťáci,“ vzpomíná Lucie Charvátová.
Město zločinu a úzkosti||Pavel Sladký|Film|Premiéry Pavla Sladkého
Přehlídka současného severského filmu proběhne mezi 18. a 25. lednem, zahájí jiv pražském kině Lucerna výpravné drama Emigranti o rodině, která se rozhodne najít nový domov v Severní Americe.
Současná technologicky exponovaná doba otevírá brány novému žánru strachu. Moderní vynálezy a umělá inteligence s sebou totiž kromě zjednodušení našich životů nesou také mnoho nezodpovězených otázek.
John Krasinski se snaží navázat na nečekaný úspěch svého debutu z roku 2018. Ve velké míře ale prostě nazvaná Část II působí jako prolog k už oznámenému snímku s římským číslem tři.
Režisér kyberpunkové libůstky Upgrade ukazuje v novém psychologickém hororu Neviditelný, jaké důsledky může mít v rukách vynalézavého agresora výhrůžka: „Už mě nikdy neuvidíš. A bude tě to bolet.“
Po ságách Paranormal Activity, Očista nebo Insidious uvedla produkční společnost Blumhouse tento týden do kin předělávku seriálu, ve kterém se na exotickém ostrově plnily lidem nejtajnější sny.
Pražské kino Bio Oko promítne filmový maraton, během kterého diváci uvidí šest hororových filmů. Přehlídka filmů je věnována režisérovi Juraji Herzovi.
Stephen King dostal možnost šťouchnout si do svých kritiků, kteří mu vyčítají, že neumí psát konce. V jeho vyvrcholení, které k temnotě přibírá nežádoucí dávku patosu, z toho vychází varování.
Autor recenze v britském listu The Guardian Nabarvené ptáče označil za fantasmagorický horor o východní Evropě, z něhož polovina diváků v Benátkách odešla.
Samara Weavingová ve svatebních šatech a pásem nábojů kolem těla si možná až příliš snadno získává přízeň diváků v tomhle groteskním krváku, který si utahuje z výstřelků vyšší vrstvy.
Přestože Hitchcock položil základy toho, jak budovat ve filmu napětí a zdůrazňoval, že jeho diváci platí za to, aby byli strašení, on sám se tomu vyhýbal. „Nedychtím, aby mě někdo strašil,“ řekl.
Některé pasáže byly navíc snímány i takzvanou binaurální hlavou se speciálními mikrofony v uších. Výsledkem je zvukově barvitá, možná až děsivá nahrávka, kterou je nejlepší poslouchat ve sluchátkách.
Režisér Jordan Peele navazuje na oscarový úspěch svého debutu Uteč dalším hororovým kouskem. Tentokrát si ovšem nedobírá pouze rasové předsudky, ale apatie dnešní společnosti.
Rumunsko neukrývá pouze hrabata s ostrými špičáky, kteří spí v rakvích a postrádají odraz v zrcadle, ale také zdroj všeho zla, jehož vyslancem na zemi je zabijácké monstrum v jeptišském rouchu.
V adaptaci úspěšné britské divadelní hry převlečené za obyčejné duchařské vyprávění zkoumá Andy Nyman s Jeremym Dysonem tíhu mužských traumat a zranitelnosti.
Nová adaptace známého knižního hororu od Stephena Kinga má potenciál potěšit velkou část diváků. Ukazuje, že život nepotřebuje zubaté klauny, aby byl děsivý.
Tobe Hooper, režisér hororových filmů Texaský masakr motorovou pilou či Poltergeist, zemřel v sobotu v Kalifornii ve věku 74 let. Oznámil to na svém webu americký filmový časopis Variety.