Gruzínští analytici vnímají postoj místní vlády k Číně naléhavěji, než dříve. Utužování vztahu Gruzie s Čínou, které je prezentované jako výhodná spolupráce, se podle nich děje ve zlomovém období.
Panamský průplav je sladkovodní, závislý na umělých jezerech, a tudíž je i náchylný k poklesu hladiny, když je sucho. Tím se liší od Suezského průplavu.
V současné době je v různých stadiích přípravy 900 staveb na silnicích, železnici nebo vodních cestách. Dopravní stavby jsou podle priorit a důležitosti rozdělené do 161 klastrů, tedy funkčních celků.
Lidem vadí hlavně to, že se stále mluví o provázanosti dopravy, aby nemuseli využívat auta. A pak přijdou nové jízdní řády, kde se spoje o čtyři minuty nepotkávají.
V případě výkupu stavebních pozemků a staveb bude moci vlastník dostat až jedenapůlnásobek znalecké ceny. Předlohu nyní dostane k podpisu prezident Miloš Zeman.
Inspektoři Nejvyššího kontrolního úřadu tvrdí, že u nás péče o silniční a dálniční mosty nefunguje. Podle jeho zjištění je v havarijním stavu až 500 mostů, které vlastní stát.
Jak spočítali ekonomové, uzavírky, opravy a další omezení kromě našeho psychického zdraví dopadají i na ekonomiku. Proč v Česku dálnice neumíme stavět? A navrhuje někdo řešení, jak z problémů ven?
Nejvíc mrtvých je ve Středočeském, Jihomoravském a Moravskoslezském kraji. Druhá polovina roku je rizikovější než první, říká šéf dopravní policie Tomáš Lerch, který ocenil novou aplikaci iROZHLAS.cz.
Důvod pro odvolání Dana Ťoka by se našel. Dostatečným malérem jsou prosincové kolony na úseku dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, které se v menší míře opakují i v lednu.
Za poslední desetiletí Čína vybudovala jednu z nejmodernějších železničních sítí na světě, včetně nejdelší vysokorychlostní sítě o délce přes 25 000 kilometrů.
„Cokoli se dnes slibuje ohledně velkých dopravních staveb, tak je pouze slovo a prázdná věta bez jakékoli šance něco reálně změnit,“ tvrdí bývalý pražský primátor Pavel Bém.
Na opravy silnic nižších tříd dá letos vláda celkem 4 miliardy korun. Po středečním jednání vlády o tom informoval premiér v demisi Andrej Babiš z hnutí ANO.
Studenti i zaměstnanci olomoucké univerzity chtějí změny v dopravní infrastruktuře města. V okolí školy se pohybují převážně pěšky nebo na kole. Chybějí jim ale přechody pro chodce, cyklostezky a pěší zóny. Vyplývá to z dotazníku, který v rámci projektu Zelená univerzita provedla katedra psychologie filozofické fakulty.
Vláda, odbory a zaměstnavatelé dnes budou jednat o snížení nezaměstnanosti a čerpání evropských fondů. Na pořadu je i úhradová vyhláška ve zdravotnictví a dopravní infrastruktura.
Lipůvka patří mezi desítky obcí a měst na Blanensku, které už léta marně čekají na stavbu rychlostní silnice R43. Ta má propojit Brno se severem Jihomoravského kraje. Jenže o její trasu se vedou spory a to je také jeden z důvodů, proč stále nejsou schválené krajské zásady územního rozvoje - dokument, bez kterého se nedá stavět. Lipůvkou přitom denně projede 30 tisíc aut.
V krajských volbách v Jihomoravském regionu by v tuto chvíli zvítězila ČSSD, získala by 26,4 procenta hlasů. Ukazuje to volební model PPM Factum pro Český rozhlas. Pro KSČM by hlasovalo 13,9, pro ODS 11,6 a pro lidovce 11,2 procenta voličů. TOP 09 a Starosty by aktuálně volilo 8,9 procenta lidí. Šanci na překročení pětiprocentní postupové hranice mají i SPO-Zemanovci a Nezávislí. Volební model také ukázal, že v oblasti dopravy si lidé od nové krajské vlády přejí hlavně opravu stávajících silnic.
Ministerstvo dopravy vypíše v prvním pololetí velké množství tendrů na dopravní stavby. Ty by se měly začít budovat nejpozději v příštím roce. Jinak by resort Pavla Dobeše mohl přijít o prostředky z evropských fondů.
Ministři schválili aktualizovaný harmonogram výstavby dopravní infrastruktury pro letošní a příští rok, který dnes vládě předložil ministr dopravy Pavel Dobeš. Na rozvoj a údržbu silniční a železniční sítě má jít celkem 126 miliard korun. Necelá třetina částky má být čerpána z evropských fondů.
Přeplněné autobusy nebo vlaky ve středních Čechách, kterými každé ráno jezdí desítky lidí do práce, by už brzy mohly být minulostí. Zástavky městské hromadné dopravy by částečně nahradila vodní mola s motorovými čluny a přepravní lodě by brázdily každé ráno Labe. Středočeská města navíc chtějí na jedné z nejdelších řek vybudovat hustou turistickou dopravu.