Reklamní kampaň Polákům vysvětlí, k čemu slouží fotoradary
Každý řidič dobře ví, k čemu slouží fotoradary. V Polsku přesto startuje mediální kampaň, která má řidičům význam radarů vysvětlit. Skoro všichni si myslí, že jde o zbytečně vyhozené peníze. Úředníci se ale brání, že utratit je musí tak jako tak.
Pravděpodobně neexistuje řidič, který by měl rád policejní fotoradary. Záběry z těchto zařízení nepatří k oblíbeným fotografiím na památku.
Polská dopravní policie se ale rozhodla, že se pokusí vylepšit pověst radarů pozitivní kampaní v médiích.
„Chceme vysvětlit, k čemu fotoradary slouží, kde a jak jsou instalovány, na jakých místech a jaké pozitivní efekty přinášejí,“ sdělil televizi TVN Marcin Flieger z polského dopravního inspektorátu.
Podrobnosti o kuriózní reklamní kampani na fotoradary zjišťoval ve Varšavě reportér ČRo Petr Vavruška.
Polští řidiči si ale klepou na čelo. Dospělým lidem přece nikdo nemusí vysvětlovat, co to fotoradar je a k čemu se používá. Ještě víc překvapuje fakt, že celá kampaň v médiích bude stát v přepočtu 25 milionů korun.
„Jakmile jsem uslyšel o nápadu, utratit čtyři miliony zlotých za propagaci fotoradarů, řekl jsem si, že se museli nějací úředníci zbláznit,“ přiznává novinář Julian Obrocki.
Žádný polský úředník ale nezešílel, plní jen nařízení byrokratů Evropské unie. Ta totiž chce, aby projekty, které dotuje, měly pozitivní kampaň v médiích. A tak se bude v polské televizi, novinách a rádiu vysílat a psát o tom, že by řidiči neměli vnímat fotoradary tak negativně.
„Bude ale obtížné přesvědčit lidi, kteří někdy viděli fotoradar záměrně schovaný v křoví, v popelnici nebo na absolutně přehledném místě, že se opravdu jedná o prevenci,“ dodal Obrocki.
Podle expertů jde v případě kampaně s fotoradary o nesmyslně vyhozené peníze. Reklamu v médiích budou přitom ještě doprovázet osvětové semináře a pikniky. Dopravní inspektorát se ale brání, že se řidiči například dozví, že díky fotoradarům klesla o osm procent nehodovost.