‚Zelené‘ koloběžky mají i ve Vídni. Platí pro ně stejná pravidla jako pro kola, na chodník nesmí
Jak se postavit k elektrickým koloběžkám v ulicích měst? Tuto otázku neřeší pouze Praha, ale i Vídeň. Ta na ni odpověděla jasně – platí pro ně to samé co pro kola. Jízda po chodníku je zakázána, jezdci musí dodržovat dopravní předpisy i maximální rychlost a zaparkované koloběžky nesmí překážet v ulicích ani nikoho ohrozit, vyplývá ze sdělení Zahraniční kanceláře města Vídeň pro server iROZHLAS.cz.
Vídeň pro koloběžky využila stejná pravidla, která platí pro bezstanicový bikesharing. V květnu vstoupilo v platnost nové nařízení, které omezuje maximální počet kol na 1500. To samé platí pro koloběžky.
Ty nevhodně zaparkované a nefunkční musí provozovatel odstranit do čtyř hodin v pracovní dny o víkendu do dvanácti od chvíle nahlášení. Jinak mu hrozí pokuta až 700 eur a musí uhradit náklady na odstranění.
Firma provozující koloběžky v Praze nedodržuje podepsané memorandum. Městu vadí parkování na chodnících
Číst článek
„Těší nás, že obyvatelé Vídně mají stále více možností, jak po městě cestovat. Tuto svobodu podporujeme neustálými úpravami v našem městě. Ale je zřejmé, že i pro e-koloběžky musí platit pravidla,“ vysvětlila vídeňská radní pro dopravu Maria Vassilakou.
Stížnosti
Zahraniční kancelář města Vídně na stránkách uvedla, že pravidla původně pro kola vznikla kvůli stížnostem občanů na špatně zaparkovaná nebo rozbitá kola.
„Ve Vídni fungují také koloběžky Lime,“ potvrdil redakci iROZHLAS.cz Martin Landa z vídeňské zahraniční kanceláře.
Problém s koloběžkami Lime má například městská část Praha 2. Ta si stěžuje na nedodržení memoranda, které město s firmou uzavřelo. Části obyvatel se nelíbí, že koloběžky překážejí.
Vedoucí odboru dopravy Prahy 2 Josef Gál uvedl, že společnost Lime zmiňované memorandum porušila. Podle přílohy totiž měla vhodná a bezpečná místa pro odkládání těchto dopravních prostředků projednat s jednotlivými městskými částmi. „Což se nestalo,“ řekl Gál.
Funguje to fakt dobře s koloběžkami! Myslím si, že na to, aby bezstanicové sdílení koloběžek a kol fungovalo, mají obyvatelé Vídně malou sounáležitost s okolím. Když už je nadále nepotřebují, zkrátka je odloží nebo odhodí.