Zvýší se také minimální limity pojistného plnění v případě újmy na zdraví, smrti nebo majetkové škody. Ve všech případech se limit zvyšuje z nynějších 35 milionů na 50 milionů korun.
Povinné ručení budou muset mít zřejmě od jara kromě aut a motocyklů nově třeba i majitelé segwayů nebo sněžných skútrů a zmíněných elektrických koloběžek či zahradních traktůrků.
„Přestupky na elektrokoloběžkách jsou tak rozšířené, že ani zdvojnásobení počtu policistů přes noc by problém nevyřešilo,“ konstatoval ministr dopravy Aaron Farrugia.
Elektrokoloběžky byly v Paříži od roku 2018, o konci služby letos v dubnu rozhodli obyvatelé města v referendu. Proti se postavilo 90 procent hlasujících, volit ale přišlo jen osm procent voličů.
Součástí dohody s provozovateli je i to, že od září bude na řídítkách všech vozítek výrazný nápis, že jízda po chodníku je zakázaná. Praha 1 bude za vozítka vybírat poplatky.
Nově má město mít díky signálu GPS přehled o pozici každé koloběžky. Pokud provozovatel okamžitě nepřesune špatně zaparkovaný stroj, dostane pokutu v přepočtu téměř 600 korun.
Loni měli záchranáři v létě 2918 zásahů, z toho v 1003 případech zasahovali u cyklistů. U majitelů elektrokol v minulém roce vzrostl počet úrazů o třetinu.
České firmy se pojišťují proti hackerům, upozorňují Hospodářské noviny. Nehod na elektrokoloběžkách přibývá, píše Mf Dnes. Více ve výběru z médií Radiožurnálu.
„Lithiové akumulátory jsou náchylné na správnost nabíjení a na bezvadný stav. I při mírném přebíjení, podbíjení nebo při poškození obalu může dojít k požáru nebo roztržení akumulátoru,“ upozorňují.
Česká vesmírná mise Slavia má stát víc, než se předpokládalo, píše deník E15. A stát neplánuje nařídit povinné zálohování PET lahví, informují Hospodářské noviny. Více ve výběru z médií Radiožurnálu.
Oslo se celé léto potýká s vysokým počtem lidí zraněných při nehodách elektrických koloběžek. V červenci dokonce lékaři navrhovali, aby město zakázalo jejich provoz v nočních hodinách.
Vypovězení memoranda neznamená zákaz služby ani její omezení, podle vedení magistrátu jde o signál směrem k firmě, že s jejím přístupem není město spokojeno. O vypovězení v pondělí rozhodli radní.
Elektrokoloběžky firmy Lime kritizují městské části i obyvatelé kvůli tomu, že lidé na nich jezdí po chodnících a parkující vozítka často překážejí chodcům.
„Elektrokoloběžky nejsou žádnou hračkou, jsou to motorová vozidla,“ uvedla policie a vyzvala, aby při jízdě používali lidé v zájmu vlastní bezpečnosti helmy.
Dosud mohly firmy nabízející elektrokoloběžky v Paříži působit volně. Radnice chce jejich omezením stanovit strop pro množství koloběžek v ulicích, které je z evropského hlediska patrně rekordní.
„Uživatelé elektrokoloběžek ohrožovali chodce nepovolenou jízdou na chodnících a taktéž koloběžky odkládali na nevhodných místech, čímž vytvářeli překážky v provozu,“ sdělila radnice Prahy 2.