O víkendu nepojede metro v úseku Hlavní nádraží a Vltavská, důvodem je oprava stropní desky na Florenci
Pokud stojíte před autobusovým nádražím Florenc v ulici Křižíkova, tak nepoznáte, že pod vámi je strop metra linky C. Tvoří ho obrovská monolitická deska. Jenže je ve špatném stavu a dělníci ji musí opravit. O víkendu proto nepojede metro mezi stanicemi Hlavní nádraží a Vltavská.
Metro nebude v úseku Hlavní nádraží a Vltavská jezdit od soboty 21. května 2022 (od zahájení provozu) do neděle 22. května 2022 (do ukončení provozu). Zavřené budou i vestibuly metra. Náhradní dopravu zajistí tramvaje.
Prahu čeká první ze série víkendových výluk metra kvůli opravě stropní desky ve stanici Florenc. Více informací v reportáži Jaroslava Hrocha
Dopravní podnik proto vybudoval úplně novou zastávku Hlavní nádraží v Opletalově ulici a zřídí i zastávky Vltavská u Hlávkova mostu. „Většinou se náhradní doprava dělá autobusy a tady je to unikát, jsme rádi, že se nám to povedlo zajistit tramvají - bezemisně a daleko kapacitněji,“ říká šéf pražského dopravního podniku Petr Witowski.
Práce ale může zkomplikovat deštivé počasí. V takovém případě by výluku odsunuli na jiný víkend nebo svátek. Provoz metra během pracovních dní by to ale nemělo omezit.
V Praze začala stavba trasy metra D. První část má stát 14,5 miliardy a stát bude za 90 měsíců
Číst článek
Dělníci budou vytahovat a vyměňovat mnohatunové nosníky, pracovat tedy budou i na povrchu. Jak strop metra vypadá popisuje tiskový mluvčí dopravního podniku Daniel Šabík: „Celá stropní deska nad vestibulem stanice Florenc C se skládá ze 131 předepjatých nosníků a jedné velké monolitické betonové desky, která je pod křižovatkou ulic Křižíkova a Ke Štvanici.“
Práce jsou rozfázované do dalších čtyř let, takže víkendových výluk bude dohromady 26. Rekonstrukce se dočká i vestibul stanice a vzniknou nové eskalátory na autobusové nádraží.
Stanice Florenc byla pod tehdejším názvem Sokolovská zprovozněna v roce 1974. A od té doby se na ní samozřejmě podepsalo stárnutí. Monolitickou desku ohrožuje koroze a nosníky pak nepracují, jak by měly. Celkové náklady na opravy jsou téměř dvě miliardy korun a práce mají skončit na podzim 2026. Další informace k výluce na webových stránkách Dopravního podniku - ZDE.