Závada, nebo lidský faktor? Policie šetří vykolejení vlaku u Prahy, na místě jsou ještě dva vagony
Policie prověřuje čtvrteční vykolejení osobního vlaku bez strojvůdce poblíž Klínce u Prahy pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti. Zjišťuje, zda šlo o technickou závadu, či selhání člověka, řekla v pátek policejní mluvčí Michaela Richterová. Prázdná souprava se rozjela samovolně, po nehodě vagony skončily na boku a na střeše mimo koleje. Nikdo nebyl zraněn. Nehodový vlak Správy železnic (SŽ) v noci vrátil hnací soupravu na koleje.
Na místě zůstaly dva vagony, které odstraní dopravce. Pracovníci SŽ v pátek zkontrolují poškozené koleje, provoz by se mohl obnovit po kontrole a případné opravě trati, řekl mluvčí SŽ Martin Kavka.
V Praze-západ vykolejil vlak bez strojvůdce. Rychlostí až 100 kilometrů v hodině prý projel několik přejezdů
Číst článek
„Případ si převzali kriminalisté z Prahy-venkov západ. Zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání trestného činu obecné ohrožení z nedbalosti. V rámci prověřování budou zjišťovat příčiny a veškeré okolnosti, jestli tam hrála roli technická závada, nebo lidský faktor,“uvedla Richterová.
Dechová zkouška u strojvůdce byla podle ní negativní.
„Pracovníci SŽ budou zjišťovat, jak moc jsou koleje poškozené, případně jestli je to na vážnější opravu,“ řekl Kavka. Trať by podle něj měla být průjezdná po kontrole, zatím není jasné, kdy to bude. „Bude záležet na rozsahu poškození,“ uvedl.
Vagony, které zůstaly na místě, jsou podle Kavky mimo profil tratě, v bezpečné vzdálenosti. „Hasiči je zajistili, aby nedošlo k jejich pohybu, dopravce si pak musí někoho nasmlouvat, nehodovým vlakem to nešlo, to už bylo moc daleko od trati,“ dodal mluvčí.
Událost se stala ve čtvrtek ve 13.15 ve stanici Čisovice. Prázdná souprava urazila přes pět kilometrů. „Naštěstí se nikomu nic nestalo, i když souprava dosáhla rychlosti 100 kilometrů v hodině a projela čtyři železniční přejezdy,“uvedl na síti X Drážní úřad.
Škodu vyšetřovatelé odhadli na 9,1 milionu korun, příčinu zjišťují. Drážní inspekce pracuje podobně jako policie s variantou selhání lidského faktoru nebo technické závady na soupravě. Strojvůdce byl postaven mimo službu.