Analýza Portálu nehod prokázala, že na kruhových objezdech dochází k méně nehodám než na klasických křižovatkách. Řidiči se při nich vážně zraní jen výjimečně.
Jedná se již o druhý výbuch v krátké době. Pondělní erupce postihla více než 10 000 lidí v deseti vesnicích a přinutila asi 4400 vesničanů opustit svá obydlí.
Obnova sítí přijde malou obec pod Pradědem podle prvních odhadů na desítky milionů korun. Další desítky tisíc mají za nouzová řešení zaplatit jednotliví majitelé domů.
Vyšetřovatel David Olexa poskytl Radiožurnálu exkluzivní rozhovor pro podcastovou sérii „Akce: Výbuch“, která mapuje detaily největší špionážní operace ruské tajné služby v Česku.
Podle satelitních snímků finské společnosti ICEYE mohla povodeň v Polsku zaplavit dvacet tisíc budov. Události posledního týdne vzbudily mezi Poláky obrovskou vlnu solidarity
Voda a povodňové stavy pomalu opadávají, zatímco škody narůstají. Do jaké míry byly povodně způsobeny klimatickou krizí, budeme podle zakladatele projektu Fakta o klimatu vědět až za několik týdnů.
Pokud je podnik vytopený a nebude možné výkon práce provádět na jiném místě, jedná se v tomto případě o překážku v práci na straně zaměstnavatele. Zaměstnanec má nárok na náhradu mzdy nebo platu.
V krnovské nemocnici se během povodní narodilo sedm dětí, přestože nefungovala elektřina a řada zaměstnanců nemohla přijít do práce. Nyní je největším problémem nedostatek pitné vody.
„Voda s sebou při povodni unáší vypláchnuté čističky odpadních vod, septiky, uhynulá zvířata, infekce, kterou přenáší hlodavci… A může obsahovat chemikálie,“ upozorňuje epidemiolog.
„Důležité je říct, že teď to zvládáme a budeme to zvládat i poté bez ohledu na to, co se bude dít. Takže řekneme: Máme záchranné sbory, které jsou připravené,“ popisuje interventka Zuzana Čepelíková.
„Nemůžeme si říkat, že je to nějaké doporučení nebo prostá výzva. Je to skutečně poslední varování před téměř apokalyptickými následky, které je činěno v dobré víře,“ říká právník Tomáš Nahodil.
Armáda už nasadila do záchranných operací šest vrtulníků. „Vrtulníky plní dva úkoly. První je záchrana osob a druhý je přeprava materiálu,“ říká Václav Vlček, velitel Armády České republiky.
„Pokud se budeme bavit o zemřelých, tak tam pro jejich rodiny samozřejmě náleží řádná kompenzace, která se vypočítává podle jejich vztahů a blízkosti, jak spolu často trávili čas.“
„Systém v Pardubicích je v tuhle chvíli vypnutý, ten kód tam nechodí. To znamená, že strojvedoucí se řídí jen vizuálně,“ upozornil expert na zabezpečení železničních tratí Petr Nachtigall.
Správa železnic a České dráhy původně odhadovaly, že se provoz na koleje vrátí tento týden. Termín byl posunut na 20. června, poškození bylo větší, než se původně odhadovalo.
„Vyhledejte úkryt, pokud stojíte v cestě této bouři. Sejděte na nejnižší podlaží,“ zněla slova meteorologů. V pátek zůstanou školy zavřené, vycházet mají pouze lidé s nepostradatelným zaměstnáním.
Vagony, které zůstaly na místě, jsou mimo trať. „Hasiči je zajistili, dopravce si pak musí někoho nasmlouvat, nehodovým vlakem to nešlo, to už bylo moc daleko od trati,“ řekl mluvčí Správy železnic.
V případě tragických nehod s následkem úmrtí je podle policie nepozornost mezi příčinami na třetím místě. Na prvních dvou místech je přejetí do protisměru a nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky.