TikTok láká turisty z celého světa do pražské Městské knihovny na umělecké dílo Idiom
Stačilo 20sekundové video, aby se návštěva pražské knihovny stala hitem. Může za to tak trochu umělecké dílo Idiom, které turisté z celého světa objevili na sociálních sítích. Tvoří ho osm tisíc knížek, které pomocí zrcadel vyvolávají dojem nekonečného sloupu. A protože ho lidé chtějí vidět, tvoří se před Městskou knihovnou na Mariánském náměstí fronty.
Nejen Karlův most, Pražský hrad nebo orloj na Staroměstském náměstí se dostal na seznam turistických cílů Anny Marie, která se svým přítelem přiletěla do Prahy z Itálie. „Je to opravdu kouzelné a nádherné! Nikdy jsem nic takového neviděla. Opravdu stálo za to se sem jít podívat,“ pochvaluje si návštěvu Idiomu.
Poslechněte si jak TikTok láká turisty z celého světa do pražské Městské knihovny na umělecké dílo Idiom
„Na tohle skvělé místo jsme narazili na Instagramu, stejně jako na páternoster, který jsme viděli před chvílí na pražském magistrátu,“ říkají s mobilem v ruce, připraveni natočit si svoje video, turisté z USA.
„Pro mě je to neuvěřitelný příklad toho, jak sociální sítě dokáží ovlivnit myšlení lidí natolik, že přijedou do cizího města a stoupnou si na hodinu do fronty, aby si mohli pořídit ten stejný záběr, který viděli na sociální síti,“ komentuje obrovský zájem o Idiom Lenka Hanzlíková, mluvčí pražské městské knihovny.
„Když tady byli turisté mezi vánočními svátky, tak knihovna fungovala v takovém vánočním režimu, takže se to nebilo s běžným provozem knihovny. Teď už je leden, začalo zkouškové období a knihovna je plná i běžným provozem. Vstupní hala je sice veliká, je to obrovský nástupní prostor, ale na druhou stranu, Idiom je v naprostém centru, je to středobod haly a kolem něj procházejí všechny komunikační trasy a je trochu problematické všechno skloubit,“ doplňuje Hanzlíková.
‚Díky TikToku‘
„Určitě jsem Idiom několikrát ukázal, když jsem v jednom z videí říkal, že je populární na TikToku. Ale ano, máme částečně podíl na tom, že jsme zpopularizovali toto umělecké dílo,“ domnívá se Rubeš.
Podle Janka Rubeše je pes zakopaný v tom, jak fungují algoritmy sociálních sítí: „Lidé jsou v nějaké destinaci a někdo jim řekne, kam mají jít. Je to úplně stejné, jako když jsme v minulosti používali cedule na ulici. Dnes už používáme TikTok. Je to úplně stejná věc, akorát s tím rozdílem, že cedule na ulici zasáhla jenom lidi, kteří šli po ulici. Zatímco TikTok zasáhne všechny turisty, kteří jsou aktuálně v Praze a mají telefon. Což jsou všichni.“