Z centra Prahy mizí telefonní automaty. Prázdné budky teď využije radnice třeba jako stojany na kola
Společnost O2 začala s odstraňováním telefonních budek a automatů v centru Prahy. Operátorovi skončila povinnost je provozovat. V Praze 1 dosud fungovalo 66 telefonních automatů. Prázdné budky po automatech chce radnice využít pro informační servis nebo jako stojany na kola. Městská část to uvedla na facebooku.
O odstranění budek a automatů usilovala radnice delší dobu, společnost O2 se podle starosty Prahy 1 Petra Hejmy (STAN) odstranění bránila. Telefonní budky využívala jako reklamní plochy. „Venkovní část kabin sloužila pro nevhodný typ reklamy na noční provozovny spojené s alkoturismem. Interiér kabin byl také zneužíván pro distribuci a aplikaci drog,“ uvedl Hejma na sociálních sítích.
Podle mluvčí společnosti O2 Czech Republic Lucie Jungmannové bylo odstranění telefonních automatů v Praze 1 plánované. Rušení budek zdůvodnila snižujícím se počtem hovorů, vysokými nároky na údržbu a bojem s vandalismem.
„Telefonní budky ztrácí svůj smysl - využití automatů každým rokem výrazně klesá, z řady z nich lidé volají méně než jednou za měsíc,“ řekla ČTK Jungmannová.
Miniaturní knihovna nebo kavárna. Telefonní budky v Británii hledají nové využití
Číst článek
Prázdné kabiny po telefonech v centru Prahy chce městská část dál využívat. Podle studie, kterou nechala městská část vypracovat koncem loňského roku, by mohly budky sloužit k vyvěšování informací o akcích radnice, jako zázemí pro bezplatnou výměnu a půjčování knížek v rámci projektu KnihoBudka, jako stojany na kola či dobíjecí stanice pro elektromobily, k jejichž budování se Praha 1 už dříve zavázala.
Operátor O2 loni v říjnu oznámil, že ke konci roku 2019 ukončí provoz všech veřejných telefonních automatů mimo ty, které musí povinně mít v nejmenších obcích. Z tehdy provozovaných 3900 telefonních budek jich letos zbude 1150 v obcích do 200 obyvatel.
Firma O2 Czech Republic patří do mezinárodní investiční skupiny PPF. O2 je největším poskytovatelem telekomunikačních služeb na českém trhu. V současnosti provozuje téměř osm milionů mobilních a pevných linek.