Pražský dopravní podnik se vrátil do tramvajové vozovny v Hloubětíně. Nová hala pojme 60 vozů

Pražský dopravní podnik v pátek po zhruba pěti letech znovu spustil provoz tramvajové vozovny v Hloubětíně. Někdejší historickou budovu museli technici v roce 2019 kvůli havarijnímu stavu strhnout. Na jejím místě teď stojí nová, moderní a energeticky úsporná stavba za skoro dvě miliardy korun.

Fotogalerie Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zvuk tramvaje neslyšeli pracovníci Dopravního podniku hlavního města Prahy v areálu hloubětínské vozovny od demolice původních budov v roce 2019. Kvůli pracím na výstavbě nových bylo nutné třeba linky jezdící v oblasti Vysočan vypravovat z jiných, vzdálených částí města. Problematická byla i údržba a opravy.

Lanovku na Petřín zrekonstruuje firma Metrostav DIZ. Opravy mají vyjít na 134 milionů

Číst článek

„Mezitím vzniklo odstavné kolejiště u opravny tramvají na rozhraní Malešic, Hostivaře a Štěrbohol. To je ale jednak nouzové kolejiště, protože se stojí venku, a ani není ideální z hlediska umístění tam, kde bychom ho potřebovali mít,“ popisuje technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský.

V rozsáhlé hranaté šedé hale s výrazným červeným označením je celkem 22 kolejí a kapacita pro zhruba 60 tramvajových vozů. Cestující funkci vozovny v provozu prakticky nepoznají. Pro dopravní podnik je ale důležitá například i kvůli chystanému pořízení desítek moderních tramvajových vozů.

„Ta vozovna je plnohodnotně připravena na provoz elektrických tramvají, které mají elektrickou výzbroj na střeše, což jsou moderní nízkopodlažní tramvaje. Ta znamená, že lávky jsou zavěšeny ze střechy, dole pak nepřekáží žádné sloupky. Počítáme, že 40 objednaných tramvají typu 52T budou jezdit logicky sem,“ dodává Šurovský.

Slavnostní zahájení provozu nové vozovny Hloubětín | Foto: Zuzana Jarolímková | Zdroj: iROZHLAS.cz

Další rozvoj tratí

Znovuzprovozněná vozovna Hloubětín má zelené střechy, fotovoltaické panely a zachytává pro další využití i dešťovou vodu. Důležitá je nejen pro organizaci provozu MHD, ale taky pro další rozvoj tramvajových tratí ve městě, říká náměstek pro dopravu, Zdeněk Hřib z Pirátů.

„Máme stavební povolení na spoustu dalších tramvajových tratí, například Počernická nebo Malovanka - Strahov. K nim musíme samozřejmě koupit nové tramvaje, a ty musíme samozřejmě musíme na noc někam zaparkovat,“ říká náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti).

První nové tramvaje by měla mít Praha na zkušební provoz k dispozici už v dubnu, v květnu pak má začít dílčí oprava další vozovny, tentokrát na Žižkově.

Slavnostní zahájení provozu nové vozovny Hloubětín | Foto: Zuzana Jarolímková | Zdroj: iROZHLAS.cz

Adam Bejšovec Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme