Nejvytíženější komunikace v Praze? Denně projede přes Barrandovský most téměř 150 tisíc aut
Nejvíce aut projelo loni v Praze po Barrandovském mostě, denně jich bylo 144 tisíc. To je asi o dvě tisícovky více než v roce 2017, kdy byl nejvytíženější komunikací v hlavním městě. Loni také v metropoli vzrostl počet registrovaných aut, a to z předloňských 1059 milionu na 1104 milionu vozů. Vyplývá to z dopravní ročenky Technické správy komunikací za rok 2018. Ty jsou městskou firmou, která má na starosti mimo jiné údržbu a opravy komunikací.
O druhou příčku nejvytíženějších komunikací se dělí Jižní spojka v úseku mezi ulicemi 5. května a Vídeňskou a Strakonická ulice od Dobříšské k Barrandovskému mostu. V obou případech tam denně projelo 130 tisíc aut.
Podpora aut bez spalovacích motorů i obnovitelné zdroje. Praha chce být do roku 2050 bezuhlíková
Číst článek
Za nimi se umístila opět Jižní spojka, a sice její část mezi Chodovskou ulicí a ulicí V Korytech. Pětici uzavírá D1 v úseku Chodovec - přípojka Chodov, kde projede 120 tisíc aut denně.
Barrandovský most drží první příčku i mezi mosty obecně. Po druhém nejvytíženějším Hlávkově mostě projelo o zhruba polovinu méně aut, 71 tisíc. Nejzatíženějším tunelem je Dejvický s 92 tisíc vozy denně, na druhé příčce je Zlíchovský a třetí Brusnický. Nejzatíženější mimoúrovňovou křižovatkou je křížení ulice 5. května a Jižní spojky a mezi běžnými vede křižovatka Poděbradské a Kbelské v Praze 14.
Počet registrovaných automobilů roste dlouhodobě. Nejvíce je v metropoli osobních automobilů, kterých je 882 717. Oproti roku 2017 je to nárůst o více než 38 tisíc aut.
Loni řidiči osobními vozy najezdili po městě téměř 21 milionů kilometrů, což je zhruba stejně jako předloni. Všechny vozy po městě najezdily přes 23 milionů kilometrů, což je rovněž srovnatelné s předchozím rokem.
V hlavním městě je 3989 kilometrů komunikací, z nichž 2325 kilometrů je ve správě Technické správy komunikací.