Otevřel se nový úsek silnice R6, stavba dalších částí má začít příští rok
Mezi Prahou a Karlovými Vary se odpoledne začalo jezdit po novém úseku rychlostní silnice R6. Čtyřproudová komunikace mezi Lubencem a Bošovem na pomezí Ústeckého a Karlovarského kraje ale měří jen čtyři kilometry. Na obou stranách na ni navazuje stará silnice I. třídy. Výstavba dalších úseků by mohla začít příští rok.
„Úsek na nic nenavazuje. Podle mého názoru by se mělo začít v Novém Strašecí, kde dálnice končí a pokračovat dál,“ myslí si pan Václav, který bydlí v Lubenci těsně u hlavní silnice.
Otevírá se nový úsek R6. S obyvateli, kteří žijí nedaleko stavby, natáčel Zdeněk Trnka
Ve směru od Prahy už jsou ve středních Čechách v provozu desítky kilometrů silnice R6. U Nového Strašecí se ale silnice zužuje na starou silnici první třídy. A právě na ní je citelně znát narůstající počet vozidel.
„Řekl bych, že osobních automobilů tam bude mírný nárůst, ale kamionů přibývá velké množství,“ vysvětluje lubenecký starosta Jiří Chaloupecký, který ale čeká zejména na výstavbu obchvatu své obce.
Ředitel karlovarské pobočky Ředitelství silnic a dálnic Lukáš Hnízdil v této souvislosti říká, že další kilometry nové R6 by se mohly začít brzy stavět. „Navazující úsek obchvatu Lubence o délce pěti kilometrů plánujeme zahájit v příštím roce.“
Peníze na další výstavbu rychlostní silnice R6 mezi Karlovými vary a Prahou před časem slíbil i ministr dopravy Dan Ťok z hnutí ANO: „Chtěli bychom v příštím roce zahájit tři stavby: Lubenec obchvat, Řevničov obchvat a Nové Strašecí – Řevničov.“
Dálnice z Prahy do Karlových Varů by mohla být hotova kolem roku 2025. Více s ředitelem karlovarské pobočky ŘSD Lukášem Hnízdilem
Rychlejší pokračování výstavby silnice R6 v současné době brzdí nedokončené výkupy pozemků.
„Jedním z faktorů, který to v současné době také trochu brzdí, je novelizace dokumentace o hodnocení vlivů na životní prostředí. Stavby mají dokumentaci podle starých předpisů, které úplně nekorespondují s novými předpisy Evropské unie,“ upozorňuje Hnízdil.
Po dálnici by se mělo z Prahy do Karlových Varů jezdit podle dopravní sektorové strategie v roce 2030.
„Termín se snažíme přípravou zkrátit. Reálně můžeme mluvit o letech kolem roku 2025. Jedná se o dvanáct úseků. Na všechny z nich kromě jednoho máme vydané územní rozhodnutí a pokračujeme v další přípravě a posléze výkupu pozemků,“ dodává Hnízdil.