Jeden ze dvou nových RegioFoxů je zpět na železnici. Druhá jednotka je stále mimo provoz
Jeden z nových vlaků RegioFox Českých drah (ČD), který měl po dvou dnech zkušebního provozu poruchu, je zpět v provozu. Druhá porouchaná jednotka je stále mimo provoz, uvedla v sobotu mluvčí ČD Vanda Rajnochová. Do zkušebního provozu nasadil dopravce dvě nové jednotky polského výrobce PESA Bydgoszcz v úterý, jezdily na trasách mezi Rakovníkem a Berounem a mezi Berounem a pražským Smíchovem.
Po necelých dvou dnech provozu musel dopravce nové polské motorové jednotky stáhnout kvůli poruchám, informoval v pátek internetový server Zdopravy.cz.
„Jedna jednotka RegioFox řady 847 je od dnešního dne opět v provozu,“ uvedla Rajnochová s tím, že u druhé jednotky se termín návratu do provozu neví.
Serveru Zdopravy.cz řekl člen představenstva ČD Jiří Ješeta, že jednu jednotku vyřadili kvůli závadám na klimatizaci, druhou kvůli tlaku chlazení motoru. „Firma již pracuje na odstranění závad, snad vyjedou opět zítra,“ řekl v pátek Ješeta. Polský výrobce by měl státnímu dopravci dodat 76 vlakových jednotek, jedna stojí přibližně 95 milionů korun.
Na první jízdu s cestujícími vyjela ‚liška‘. České dráhy nasadily z Rakovníka do Berouna soupravy RegioFox
Číst článek
Ve Středočeském kraji a v Praze bude podle drah v příštích letech v provozu dohromady deset jednotek RegioFox. Mluvčí ČD Emanuel Vittek dříve uvedl, že nové jednotky postupně nahradí vozy 814 RegioNova. Nové vlaky musí ve zkušebním provozu najet 50 000 kilometrů.
Po Praze a středních a jižních Čechách by další nové jednotky měly zamířit do Pardubického, Královéhradeckého a Plzeňského kraje a na Vysočinu. Na tratích nahradí starší vozidla řad 814, 842, 843, případně soupravy s lokomotivou 754 a vozy Bdt.
Až 120 kilometrů za hodinu
Vlaky RegioFox budou poháněné motory Rolls-Royce, které kromě klasické nafty umí jezdit i na biopalivo HVO. Soupravy mají bezbariérový přístup, topení, klimatizaci, wi-fi, vakuové WC s přebalovacím pultem nebo moderní audiovizuální informační systém s LCD monitory. Vejde se do nich také osm kol, tři kočárky a dva invalidní vozíky.
„Jsou vybaveny také sčítacím systémem cestujících, který nám a objednatelům dopravy poskytne lepší přehled o vytížení jednotlivých spojů,“ řekl při představení nových souprav v březnu Ješeta. Vlaky mají maximální rychlost 120 kilometrů za hodinu a jsou vybaveny vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS a radiokomunikací GSM-R.