Test z matematiky nezvládlo 17,5 procenta maturantů. ‚Nedošlo k podstatnému zhoršení výsledků,‘ řekl Plaga

Neúspěšnost u maturit letos proti loňskému roku vzrostla. Podle Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání (Cermat), které v pondělí údaje zveřejnilo, to souvisí se zatím nejvyšší účastí studentů u maturitních zkoušek. Kvůli opatřením proti koronaviru letos totiž nikdo z maturantů na konci druhého pololetí nepropadl, a ke zkoušce tak mohli jít všichni studenti posledních ročníků.

Praha (Aktualizováno: 15:57 8. 6. 2020) Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zkouška z matematiky bude podle Botlíka stále rychleji ztrácet význam, podobně jako ztrácejí význam diplomy z vysoké školy.

Státní maturity se skládají povinně z češtiny a druhý předmět si studenti mohou vybrat mezi matematikou a cizím jazykem. | Zdroj: Fotobanka Profimedia

Didaktický test z matematiky nezvládlo 17,5 procenta studentů, meziročně o dva procentní body víc. U maturitního testu z češtiny letos neuspělo 14,1 procenta žáků, což je o 3,9 procentního bodu víc než loni.

24:32

Nepředpokládáme, že bychom zmírňovali kritéria pro hodnocení maturitních prací, říká ředitelka CERMAT

Číst článek

K testům se letos nedostavilo pouze 1,5 procenta těch, kteří se k nim přihlásili poprvé. V minulém školním roce činila neúčast prvomaturantů 8,2 procenta, uvedl Cermat.

„Ukázalo se, že distanční online příprava i následná koncentrovaná příprava maturantů od 11. května ve školách zafungovala. Přestože se maturity účastnili i ti žáci, kteří by v minulých letech ke zkoušce připuštěni nebyli, nedošlo k podstatnému zhoršení výsledků,“ uvedl ministr školství Robert Plaga (ANO). Podle něj jsou průměrné výsledky velmi srovnatelné s minulými roky.

Státní maturity se skládají povinně z češtiny a druhý předmět si studenti mohou vybrat mezi matematikou a cizím jazykem. Zhruba tři čtvrtiny maturantů zvolily angličtinu a pětina matematiku. Matematika měla ve srovnání s angličtinou v posledních letech vždy vyšší neúspěšnost. Letos u testu propadlo 17,5 procenta. Loni ho nezvládlo 15,5 procenta maturantů, což byl ale o 6,3 procentního bodu lepší výsledek než o rok dříve. Předtím se neúspěšnost šest let držela mezi zhruba 20 procenty a 23,5 procenta.

K didaktickému testu z matematiky se nedostavilo 1,5 ze zhruba 13 500 poprvé přihlášených. V minulém školním roce ke zkoušce nepřišlo nebo nebylo připuštěno 6,3 procenta žáků. Test z češtiny letos nepsalo asi 1,5 procenta z 68 000 maturantů, loni podíl neúčasti činil 8,1 procenta. I kvůli tomuto rozdílu podle Cermatu vzrostla neúspěšnost u testu z češtiny z loňských 10,2 procenta na aktuálních 14,1 procenta.

3:15

Maturanti se obávají přijímaček na vysoké školy. Kvůli koronaviru budou mít na přípravu méně času

Číst článek

Meziročně větší podíl maturantů propadl i z angličtiny. Zatímco letos jich zkoušku nezvládlo 4,9 procenta, loni to bylo o 1,3 procentního bodu méně. Loni byla účast 91,5 procenta, letos 98,5 procenta ze zhruba 52 000 přihlášených.

Test z němčiny se nepovedl 26,5 procenta žáků, tedy o 1,5 procentního bodu víc než loni. Nezúčastnilo se ho 2,3 procenta přihlášených, loni 12,2 procenta. Z ruštiny propadlo 11,4 procenta prvomaturantů, tedy meziročně o 5,3 procentního bodu víc. K testu letos přišlo 96,4 procenta ze zhruba 700 přihlášených.

V didaktickém testu ze španělštiny neuspělo 3,1 procenta maturantů, což je o 1,6 procentního bodu horší výsledek než loni. V testu z francouzštiny si žáci naopak polepšili. Neúspěšnost v něm klesla o 1,5 procentního bodu na 1,2 procenta. K oběma zkouškám přišlo všech 248 přihlášených žáků.

Maturanti psali testy před týdnem. Termín byl letos kvůli pandemii koronaviru zhruba o měsíc později než obvykle. Profilové zkoušky na úrovni škol a ústní část státních maturit začnou studenti skládat od 10. června.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme