Jihozápadní část pražského okruhu se otevře 20. září
Jihozápadní část pražského okruhu, která propojí plzeňskou dálnici D5 a brněnskou dálnici D1, se otevře 20. září. Oznámilo to Ředitelství silnic a dálnic. Spojka dlouhá 23 kilometrů má výrazně ulevit dopravě v Praze.
Podle profesora z dopravní fakulty ČVUT Petra Moose je Jihozápadní okruh nejvýznamnější dálniční stavbou v Česku posledních let.
Jihozápadní část pražského okruhu se otevře 20. září. K tématu hovořil ve Stalo se dnes Petr Moos z dopravní fakulty ČVUT
“Nervy drásající situace na pražských předměstích a v některých lokalitách Prahy jsou způsobeny právě neúplností systému. Tím, že propojíme dálnice D1 a D5 obchvatem, tak už budeme mít dobrý základ pro vnější pražský okruh a Praze se velmi pomůže,“ uvedl Moos.
Nový úsek mezi Slivencem a Modleticemi uleví od tranzitního provozu zejména Jižní spojce a Barrandovském mostě, přes které denně projede více než 100.000 vozidel. Díky propojení plzeňské a brněnské dálnice ale příznivě ovlivní dopravu v celém středočeském regionu.
Součástí dálnice je například 2,5 kilometru dlouhá mostní estakáda přes řeky Berounku a Vltavu, dva téměř dvoukilometrové tunely Cholupice a Lochkov nebo dvě velké mimoúrovňové křižovatky, jedna s výpadovkou na Příbram, druhá s D1.
Podle Ředitelství silnic a dálnic náklady dosáhnou zhruba 18 miliard korun bez daně z přidané hodnoty. Vzhledem k náročnosti staveb považuje Moos tuto cenu za přiměřenou.
“Jít na nižší ceny by znamenalo zmenšit profily, zmenšit počty pruhů a podobně. A to by bylo na úkor bezpečnosti,“ podotkl Moos.
Termín otevření nové spojky se několikrát posunul řádově o měsíce, v poslední době Ředitelství silnic a dálnic mluvilo o konci léta. Za zpožděním stojí mimo jiné letošní dlouhá a tuhá zima.