Pirát Jakub Michálek: Jednání s hnutím ANO nemá smysl, neplní své sliby
Řídit policii jako vlastní firmu? To v případě premiéra nejde, říká předseda poslaneckého klubu Pirátů Jakub Michálek v pořadu Dvacet minut Radiožurnálu.
Michálek kritizoval skutečnost, že do čela parlamentní komise pro kontrolu Generální inspekce bezpečnostních sborů (GIBS) zasedne poslanec za hnutí ANO Jiří Mašek.
„Je snad i horší, když tam (předseda hnutí ANO a premiér v demisi) Andrej Babiš má svého člověka, než když tam seděl komunista, který byl jeho koaličním partnerem,“ vysvětloval Michálek v rozhovoru s moderátorem Janem Moláčkem.
Narážel tak na březnovou volbu komunisty Zdeňka Ondráčka. Bývalý policista, který před listopadem 1989 zasahoval proti demonstracím odpůrců režimu, byl do čela komise sněmovnou zvolen na třetí pokus. Proti jeho volbě protestovala nejen opozice, ale i tisíce lidí v ulicích českých a moravských měst a Ondráček po pár dnech na funkci rezignoval.
Ke středečnímu zvolení jeho nástupce bylo zapotřebí 88 hlasů. Jiří Mašek jich dostal 105, Zuzana Majerová Zahradníková z ODS 37 a Pirát Mikuláš Ferjenčík 30.
Porušování závazků
Komisi pro kontrolu bezpečnostní inspekce povede Mašek. 'ANO je jako horda nájezdníků,' zní z opozice
Číst článek
Podle Jakuba Michálka tak jednání s hnutím ANO nemá smysl, protože prý neplní slovo a pak se s ním těžko na něčem dohaduje.
„Všichni předsedové klubů v Poslanecké sněmovně se dohodli na tom, že kontrolní komise, které mají dohlížet na vládu, jak úkoluje bezpečnostní sbory, budou vedeny opozicí. A zase tam došlo k tomu, že tento závazek byl porušen,“ popisuje.
Pořád tak podle něj pokračuje koalice hnutí ANO, SPD a komunistů.
Jako názorný příklad uvádí nedávnou volbu dozorčí rady Státního fondu pro dopravní infrastrukturu (SFDI), do kterého Piráti jmenovali Miloslavu Pošvářovou.
„Kvůli hlasům hnutí ANO se tato renomovaná odbornice a významná protikorupční bojovnice, která v minulosti upozornila řadu pochybení při výstavbě dálnic, do tohoto kontrolního orgánu, který kontroluje výstavbu a investice do českých dálnic, prostě nedostala,“ uzavírá.