Iniciativa Auto*Mat zahajuje druhý ročník kampaně Do práce na kole

Druhý ročník kampaně Do práce na kole navazuje na úspěšnou loňskou premiéru projektu, kterého se zúčastnilo přes jedenáct set účastníků ze 181 firem. Do nového ročníku se mohou hlásit týmy zaměstnanců do konce dubna. Na kole se pak mají do zaměstnání dopravovat po celý květen. Akce proběhne kromě Prahy také v Pardubicích, Brně a Liberci.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Cyklisté dnes jízdou metropolí zahájili kampaň Do práce na kolech

Cyklisté dnes jízdou metropolí zahájili kampaň Do práce na kolech | Foto: Filip Jandourek

Do práce na kole je podle manažera projektu Víta Masareho velká komunikační kampaň na podporu udržitelné mobility ve firmách:

„Snažíme se o zpopularizování cyklodojížďky jako absolutně normální volby pro každodenní cesty zaměstnanců do práce a z práce na kole.“

Pro letošní rok chce iniciativa Auto*Mat přilákat i firmy, které naopak cesty na kole do práce nedoporučují, nebo dokonce zakazují a navíc nejsou ochotny zajistit osprchování a úložnu kol.

Přehrát

00:00 / 00:00

O kampani Do práce na kole mluvil ve Světě o desáté manažer projektu Vít Masare

„Nesnažíme se lámat někoho přes koleno, ale obecně se dá říct, že v každé firmě se najdou lidé, kteří chtějí jezdit do práce na kole. V takovém případě bychom se snažili zaměstnancům pomoci nějakou komunikací s vedením firmy o prospěšnosti této možnosti do práce na kole a snažili bychom se vyvrátit existující stereotypy,“ slibuje Masare.

Auto*Mat realizoval kampaň poprvé minulý rok. Inspiroval se příklady ze zahraničí, například kampaněmi z Dánska, Velké Británie, Nizozemska nebo Maďarska.

Loni se akce účastnila necelá dvoustovka firem.

„Rozhodně to byl úspěch. Kampaň se tu konala poprvé, nikdo ji neznal a to, že se jí účastnilo jenom v Praze samotné skoro 200 firem – velké instituce, banky, spousta malých firem – to je opravdu pozitivum,“ je přesvědčen Masare.

Podle něj se v Praze nachází dvacítka sčítačů cyklistů a ty ukazují, že mezi lety 2010 až 2011 došlo ke 46procentnímu nárůstu použití kola pro dopravu ve městě. „Městská cyklistika je opravdu trend, který roste,“ dodává Masare.

Cílem akce je zlepšovat zdravotní kondici a ulevit městu od náporu automobilů.

Tomáš Pavlíček, Michaela Vydrová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme