Light cukrovinky zažívají boom. Mohou ale ještě víc lákat, varují odborníci
Výrobci sladkostí zavádějí nový trend - takzvané light cukrovinky. Gumoví medvídci Jojo, sušenky Milka, margotka nebo sladká limonáda Lipton obsahují menší množství cukru než dřív. A jeden z největších výrobců sladkostí Nestlé za poslední roky snížil obsah cukru o 32 procent. Všímá si toho server lidovky.cz.
Do sedmi let chce zmenšit ve dvou třetinách svých nápojů množství cukru také společnost PepsiCo, výrobce nealkoholických nápojů Pepsi. Nový trend vypadá jako snaha o zdravější životní styl.
Čokoláda je jako drogy. V lidském mozku aktivuje podobná centra
Číst článek
Odborníci na výživu se ale obávají, že sladkosti lehčí o pár gramů cukru budou mít na konzumenty spíš opačný vliv.
Po takzvané light variantě čokolády nebo bonbonů pak totiž sáhnou ještě s menšími výčitkami svědomí než dřív. „Jsou to jen kosmetické změny,“ řekla pro lidovky.cz výživová poradkyně Hana Mojžíšová.
Cukr firmy nejčastěji omezují tak, že zvýší množství přísad, které ovlivňují chuť - třeba kakao nebo mléko. Doporučená denní dávka cukru je asi osm čajových lžiček. Česi si ale každý den dopřejí další tři lžičky sladidla navíc. V roce 2016 spotřebovali na hlavu zhruba 34 kilogramů cukru.