Na ukrajinském seznamu spravovaném Ukrajinskou národní agenturou pro prevenci korupce figuruje už kolem 40 velkých zahraničních společností, včetně firem jako Raiffeisenbank nebo Yves Rocher.
V Rusku dále působí například koncert Volkswagen, rakouská Raiffeisenbank nebo italská UniCredit. Ty jsou teď v situaci, kdy musí vyjednávat s vládní komisí, která vzniká až v polovině loňského roku.
Nestlé, majitel značky Buitoni, začala stahovat problematické výrobky z trhu 18. března. Prokuratura 22. března zahájila vyšetřování pro podezření z neúmyslného zabití, podvodu a veřejného ohrožení.
Firma také uvedla, že v Rusku se teď soustředí na dodávky důležitých potravin, jako je dětská výživa, a že nepředpokládá, že by v této zemi v dohledné době vytvářela zisk.
Ukrajina také zakázala činnost stran s vazbami na Rusko. Opatření bude platit po dobu válečného stavu. Zelenskyj již v sobotu vyzval švýcarskou vládu, aby zmrazila bankovní účty ruských oligarchů.
„Ve vašich bankách jsou prostředky lidí, kteří rozpoutali tuto válku. Pomozte nám s tím bojovat. Aby byly jejich finanční prostředky zmrazeny,“ prohlásil Zelenskyj.
Jako by nestačil covid, ještě přijdeme o lentilky! Nejprve se přestěhují z Holešova do Hamburku, aby tam pak přišly o cukr a dovezlo se k nám cosi harmonizovaného s jakýmisi smarties.
„Sjednocujeme recepturu mezi Lentilkami a Smarties, to znamená, že v Lentilkách bude méně cukru a bude tam více čokolády, a to se vyrábí v Hamburku,“ popsal Janda.
Poptávka po zdravějším potravinách motivuje velké výrobce ke změně složení. Velké náklady na vývoj se jim vyplatí - mohou si totiž pak říci i o víc peněz.
Firma nemá potvrzení na výskyt koronaviru ani podezření na jeho výskyt. Cílem všech preventivních kroků je především minimalizace rizik a zabezpečení ochrany zdraví zaměstnanců.
Mezi 10 největšími znečišťovateli jsou také společnosti Nestlé a PepsiCo, Mondelēz International, Unilever, Mars, P&G, Colgate-Palmolive, Phillip Morris a Perfetti Van Melle.
Spojené království je pátým největším odbytištěm pro české výrobky. Ročně se tam vyveze zboží zhruba za 210 miliard korun, třeba i cukrovinek. Těch jde do Británie čtvrtina.
Jeden z největších výrobců sladkostí Nestlé za poslední roky snížil obsah cukru o 32 procent. Cukr firmy nejčastěji omezují tak, že zvýší množství přísad, které ovlivňují chuť.