Volkswagen má problémy s novou metodikou měření emisí, výrobní závod ve Wolfsburgu čekají odstávky
Německá automobilka Volkswagen zřejmě bude muset v příštím čtvrtletí ve svém hlavním montážním závodě ve Wolfsburgu provádět odstávky. Nový způsob testování emisí a spotřeby paliva je časově náročný, měřicí zařízení firmy jedou prakticky nepřetržitě a firmě se hromadí vyrobené a nepřezkoušené vozy. Uvedl to ve středu předseda představenstva koncernu Herbert Diess na setkání se zaměstnanci.
Od loňského září platí nová metodika měření Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure (WLTP), která se mnohem více blíží podmínkám reálného provozu a vychází ze skutečných jízdních dat získaných z celého světa. Nahrazuje dosavadní Evropský jízdní cyklus NEDC (New European Driving Cycle), jenž platil od roku 1970.
Volkswagen musí kvůli emisím svolat 60 000 vozů Audi A6 a A7. Nařídil to německý úřad
Číst článek
Přechod na WLTP označil Diess za výzvu. „Jen v rámci značky VW musíme ve velmi krátkém čase prověřit více než 200 modelových variant. Procedura je mnohem složitější, trvá mnohem déle a objem prací je tři až čtyřikrát větší než dříve,“ prohlásil.
Zkušební zařízení firmy pracuje takřka bez přestávky a firma jich nemá dost, aby zabránila hromadění zásob, píše server BBC. V srpnu a září proto bude výroba pravděpodobně v některých dnech přerušena.
Ve Wolfsburgu automobilka vyrábí modely Golf, Tiguan a Touran.
Koncernový výrobce sportovních automobilů Porsche minulý týden oznámil, že kvůli přechodu na WLTP dočasně omezí počet modelů, které prodává v Evropě.