Škoda Auto loni zaznamenala nárůst tržeb a vyšší odbyt. Do roku 2030 plánuje představit své menší modely Fabia, Scala a Kamiq v hybridní verzi. Rozvíjet chce elektrické, hybridní i spalovací motory.
Pokud chcete dosáhnout kompromisu, tak nejprve musíte z něčeho vycházet, říká Krutílek (ODS). Já jsem velmi ráda, že se podařilo přesvědčit Komisi, aby zvolila tuto cestu, oponuje Nerudová (STAN).
Do roku 2030 platí výjimky pro majitele lodí s benzinovými a naftovými motory, kteří už mají zaplacené víceleté povolení k provozu plavidla. Omezení se nevztahuje na historické muzejní lodě.
Evropská komise vyčlení bezmála dvě miliardy eur, v přepočtu zhruba 45 miliard korun, na podporu výroby baterií pro evropské automobilky. Vyplývá to z akčního plánu pro automobilový průmysl.
Automobilky by podle návrhu měly vykazovat plnění cílů za tříleté období, nikoliv za každý rok. Uvedla to v pondělí předsedkyně Komise Ursula von der Leyenová.
Případné sankce za nesplnění cílů by se tak vyměřovaly až po pěti letech, tedy po roce 2029. V rámci tohoto pětiletého období by se měly emise snížit o 15 procent.
„Dojde k omezení emisí škodlivých látek, a to dokonce těch nejvíc zatěžujících životní prostředí a ohrožujících lidské zdraví, protože jsou to karcinogeny,“ říká pro Český rozhlas Jiří Petrlík.
Místo skoro 40 opatření by se EU měla soustředit na tři věci z kompasu: podporu dekarbonizace firem, zlevnění elektřiny a zavedení 28. režimu pro inovátory, říká europoslanec Luděk Niedermayer.
Technologie vodíkového paliva podle informací Airbusu zaostává o pět až deset let. Ambice evropského výrobce letecké techniky stát se průkopníkem v zavádění vodíkových letadel jsou tak ohroženy.
„Dívat se pouze na emise nestačí. Je to jen jedno měřítko úspěchu. Dekarbonizovat za každou cenu může vést k nečekaným dopadům a vedlejším efektům," vysvětluje Daňhelka.
dpokládané nPřeáklady zahrnují pokuty za nesplnění přísnějších emisních cílů. Volkswagen podle Wollera rovněž očekává, že na jeho zisky bude mít negativní vliv potřeba prodávat více elektromobilů.
Policie kvůli tomu vyjádřila pochybnosti o řádném fungování části stanic technické kontroly. Tři čtvrtiny z 534 aut, která policie vytipovala v provozu, nesplnilo emisní normy.
V době zhoršující se klimatické krize, která podle Světového ekonomického fóra působí ve světě škody ve výši skoro 400 milionů korun za hodinu, si Američané zvolili prezidenta, který problém popírá.
„O existenci evropského automobilového průmyslu po roce 2035 nepochybuji. Ale jak bude velký a konkurenceschopný globálně, o tom mám velké obavy,“ říká expert.
Dosud musela být na opatření, která budou snižovat či kompenzovat důsledky změny klimatu, použita polovina výnosů. V případě zbylých peněz šlo jen o doporučení. Předloha zamíří k posouzení do Senátu.
Řízení výstavby nové ranveje na Letišti Václava Havla se opět rozeběhlo. V pořadu Pro a proti na Plusu o tom diskutují Anna Vinklárková z neziskové organizace Arnika a starosta Prahy 9 Tomáš Portlík.
„Z dat, která jsme shromáždili za šest měsíců, jsme podle nejpřísnějších kritérií – pokud je někdo poruší, tak dochází k zásadní chybě, anebo přímo podvodu – zaznamenali dvě procenta.“
23:30
Praha||Tomáš Pancíř, kma|Auto|Dvacet minut Radiožurnálu
„Současné plány budou muset být zásadně přehodnoceny,“ říká v pořadu Dvacet minut Radiožurnálu Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto a prezident českého Sdružení automobilového průmyslu.
V současné době existuje více než tucet aplikací, které mají uživatelům pomoci sledovat jejich individuální emise. Carbon Games například nabízí ekologické výzvy a zobrazuje soutěžní žebříčky.
Výhledově se počítá s tím, že královské limuzíny budou mít elektrický pohon. Počítá se také s pořízením dvojice nových helikoptér, které budou moci používat „udržitelná letecká paliva“.