Toyota v loňském roce těžila ze zlepšení situace v dodavatelských řetězcích a ze stabilní poptávky v Severní Americe a v Evropě. Japonská automobilka zvýšila výrobu o 8,6 procenta na 11,5 milionu aut.
Pohoršila si většina odvětví. Ve srovnání s říjnem průmysl klesl o 1,4 procenta. V meziročním srovnání průmyslová výroba klesala od července do září, v říjnu vzrostla o téměř dvě procenta.
V souvislosti se stavbou fabriky v Drážďanech byla před pár týdny v Německu i delegace českých senátorů zjistit, jestli by z drážďanských závodů nemohly těžit také firmy z Ústecka.
Výpadek u slovinského dodavatele součástek KLS postihl v září celý koncern Volkswagen. Chybějícím dílem byl ozubený věnec pro dvouhmotový setrvačník pro spalovací motory.
Od ledna do srpna se počet registrací nových aut v EU zvýšil o 17,9 procenta na 7,1 milionu vozů. Trh ale stále zaostává za úrovní před pandemií covidu-19.
Linky v Kvasinách stojí od pondělí, částečně omezená je také výroba v Mladé Boleslavi. Důvodem je výpadek subdodavatele ve Slovinsku, jehož výrobu zničily záplavy.
Přerušení se projeví zejména v závodě v Kvasinách na Rychnovsku. Firma se snaží ve výrobě udržet co nejvíce zaměstnanců, zvýší například počet vyráběných elektroaut, kterých se výpadek netýká.
Společnost Novares CZ Zebrak nyní pracuje na obnovení výroby, včetně výroby pro Toyotu. Už dříve uvedla, že část by mohla dočasně přesunout do závodu do Srbska, kde ale scházejí zaměstnanci.
Stávající modely Seat se budou vyrábět do konce svého životního cyklu, což by mohlo být zhruba do konce tohoto desetiletí. V budoucnu bude mít značka novou roli.
„Za současného stavu se musíme připravit na to, že tady v Hannoveru nebudeme moci od poloviny září několik týdnů vyrábět automobily se spalovacím motorem,“ uvedl mluvčí automobilky.
Auta se v Kolíně přestala vyrábět minulý týden v úterý, výroba stojí osmý pracovní den. Podle odhadů nevyrobila společnost kvůli omezením zhruba 25 000 aut.
Produkce autobusů klesla o 223 na 1883 vozidel. Ve vysokomýtském Iveco CR bylo vyrobeno 1756 autobusů, tedy o 6,6 procenta méně než ve stejném období loňského roku.
Automobilce Škoda Auto klesl loni provozní zisk o 42 procent. Můžou za to výpadky čipů, ale i válka na Ukrajině a s ní spojený odchod z ruského trhu. Čím chtějí kompenzovat prodeje?
Výroba osobních aut za první dva měsíce roku 2023 stoupla o 26,2 procenta na 215.101 vozů. Nadále se přitom do objemu produkce promítají rozkolísané dodavatelské řetězce a nedostatek součástek.
Temná proroctví o tom, že se světová ekonomika z pandemické krize jen tak nevzpamatuje, není třeba dlouho hledat. Zvláště krušné to bude mít Česká republika.
„Myslím si, že to bude dlouhodobý problém, který se bude muset vyřešit některými novými kapacitami. Musí se postavit nové továrny,“ řekl Radiožurnálu předseda odborů Škody Auto Jaroslav Povšík.
Desetitisíce lidí, kteří nebudou moct chodit do práce, by podle dřívějšího vyjádření zástupce odborů KOVO Jaroslava Povšíka měli pobírat 85 procent mzdy. Dá se ale čekat, že tohle číslo ještě klesne.
Firma Arrival se rozhodla postavit pro výrobu svých elektrických aut mikrotovárnu. Nepotřebuje navíc drahé lakovny, protože jeho dodávky jsou vyrobené z lehkého barevného plastového kompozitu.
„Ačkoli toto odvětví podniká kroky k řešení krátkodobých problémů, mohlo by trvat i několik let, než se vyřeší nedostatek produkčních kapacit, surovin a součástek,“ uvedl Pat Gelsinger.