Škoda Auto kvůli nedostatku čipů omezí některé provozy. Závod v Kvasinách výrobu zastaví úplně
Část provozů automobilky Škoda Auto se kvůli nedostatku čipů a dalších dílů příští týden zcela zastaví. Uvedly to ve čtvrtek odbory ve svém týdeníku Škodovácký odborář. Výroba se má zastavit například v celém závodě v Kvasinách na Rychnovsku. Potvrdila to mluvčí firmy Martina Gillichová.
„V současnosti předpokládáme, že dostupnost čipů bude v příštích jednom až dvou týdnech omezená natolik, že ucelená výroba již nebude možná,“ uvedla Gillichová.
V Mladé Boleslavi se má podle odborů zastavit svařovna MBII, montáž MBII a lakovna MB A. Montáž MBI a svařovna MBI budou vyrábět pouze v omezeném režimu, a to model Enyaq. Omezený provoz se dotkne také lakovny MB B, a to vždy v ranní a noční směně. Odpolední směny budou vypuštěny.
Škodovka se potýká s nedostatkem čipů, nedokončí až 5000 aut týdně. Firma kvůli tomu omezí provoz
Číst článek
„Velmi podobně pak vypadá výhled na 27. kalendářní týden, kde se navíc přidávají dva státní svátky,“ uvedly odbory. Směny se rušily například i tento týden. „I přes maximální snahu firmy Škoda a Odborů KOVO udržet výrobu a s tím i jistotu výdělku, pověstný protivítr fouká silněji,“ uvedly odbory.
Odbory nadále prosazují zajištění plného denního výdělku, a to nad rámec zákona pro všechny zaměstnance, kterých se tato situace dotkne. „Opět jsme vyjednali náhradu ve výši 85 procent průměrné mzdy,“ uvedl odborový předák Jaroslav Povšík. Do průměrné mzdy se započítávají také mimořádné bonusy.
Nedokončené vozy
Šéf výroby a logistiky Škody Auto Michael Oeljeklaus ve středečním rozhovoru pro server iHned.cz uvedl, že kvůli nedostatku čipů nemůže automobilka dokončit až 5000 aut týdně. Nekompletních vozů má firma na odstavných plochách zhruba 33 000. Týdně vyrobí Škoda Auto v Česku kolem 21 000 aut, přičemž zhruba 3000 až 5000 nelze kvůli chybějícím čipům dokončit. Nejvíc automobilce chybí řídicí jednotka ESP v octaviích a jednotky ovládání oken prakticky ve všech modelech.
Škoda Auto loni dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.