„Problémy jednoho odběratele, byť tak významného, jako je Volkswagen, by neměly (v Česku) způsobit dramatický problém,“ uklidňuje viceprezident Svazu průmyslu a dopravy Radek Špicar.
Škodě se zvýšil provozní zisk i rentabilita tržeb. Firma to připisuje mimo jiné vyváženému přístupu k nabídce vozů od spalovacích po plně elektrické. Volkswagen údajně chystá zavřít až tři závody.
„Volkswagen bude muset šetřit. Situace je velice vážná, řezy budou vážné a budou je provázet souboje s odboráři,“ říká v rozhovoru pro Český rozhlas Plus šéfredaktor serveru Autoweek Vladimír Rybecký.
Podle odborů je ohrožen zejména závod v Osnabrücku, který nedávno přišel o nadějnou zakázku od automobilky Porsche. Celá oddělení mají být uzavřena nebo přesunuta do zahraničí.
„Současné plány budou muset být zásadně přehodnoceny,“ říká v pořadu Dvacet minut Radiožurnálu Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto a prezident českého Sdružení automobilového průmyslu.
„Situace je mimořádně napjatá a nezle ji překonat jednoduchými opatřeními a snížením nákladů,“ uvedl v prohlášení šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer.
Rivian vznikl v roce 2009, zatím se mu ale nepodařilo dostat z červených čísel. Krok přichází v době, kdy se zostřuje boj mezi výrobci elektromobilů a západní země přistupují ke clům na čínský dovoz.
Přípravě projektu podle ministra průmyslu a obchodu Jozefa Síkely (STAN) i zástupců státních firem výsledek referenda nebrání. Chystané připomínky obce mohou ale projekt zbrzdit.
Klíčový projekt pro ekonomiku a zaměstnanost. Tak popisují politici nový záměr postavit u Dolní Lutyně takzvanou gigafactory. Jak zjistil server iROZHLAS.cz, celou věc má ve středu projednat vláda.
Volkswagen má v Sin-ťiangu jednu továrnu. Kvůli politické debatě v ní už předem udělala audit a interní šetření prý neukázalo, že by závod jakkoliv těžil z práce vězňů.
Toyota v loňském roce těžila ze zlepšení situace v dodavatelských řetězcích a ze stabilní poptávky v Severní Americe a v Evropě. Japonská automobilka zvýšila výrobu o 8,6 procenta na 11,5 milionu aut.
Více než 781 000 vyrobených aut připadá na české závody automobilky v Mladé Boleslavi a Kvasinách. Přes 52 000 vozů Škoda vyrobila v indických závodech.
V současné době už lze ovládat některé funkce automobilů pomocí hlasových povelů, například topení nebo klimatizaci. Pokročilejší modely pak umí i hledat v navigaci nebo pouštět hudbu.
Průměrná prodejní cena elektromobilů v Evropě v letošním prvním pololetí činila přes 65 tisíc eur (zhruba 1,6 milionu korun), zatímco v Číně jen nepatrně přesahovala 31 tisíc eur (755 tisíc korun).
Ministerstvo obrany se letiště vzdalo pro projekt gigafactory koncernu Volkswagen.„Ukončení jednání s touto společností znamená, že letiště zůstane v majetku ministerstva obrany,“ uvedl úřad.
Automobilky varovaly, že vysoké úrokové sazby a slabý trh odrazují zákazníky. Objednávky elektromobilů Volkswagen jsou ve srovnání s loňským rokem poloviční.
„Vzhledem k situaci na trhu včetně pomalejšího náběhu trhu s elektromobily v Evropě prozatím neexistují obchodní důvody, proč rozhodnout o dalších lokalitách v Evropě,“ uvedl Blume.
Nový výhled podle Reuters naznačuje, že provozní marže bude činit jen 7,0 až 7,3 procenta, zatímco dříve ji Volkswagen odhadoval na 7,5 až 8,5 procenta.
Airbagy mají podle úřadů vadné nafukovače. Ty při nárazu vozu explodují příliš velkou silou, takže z nich vylétnou kovové díly, které mohou zasáhnout obličej a krk cestujícího.
Vyrábět přestal hlavní závod ve Wolfsburgu, ale i závody v Emdenu, Osnabrücku a ve Cvikově (Zwickau). S odkazem na mluvčího automobilky o tom informuje server deníku Handelsblatt.
Od ledna do srpna se počet registrací nových aut v EU zvýšil o 17,9 procenta na 7,1 milionu vozů. Trh ale stále zaostává za úrovní před pandemií covidu-19.
Přerušení se projeví zejména v závodě v Kvasinách na Rychnovsku. Firma se snaží ve výrobě udržet co nejvíce zaměstnanců, zvýší například počet vyráběných elektroaut, kterých se výpadek netýká.