dpokládané nPřeáklady zahrnují pokuty za nesplnění přísnějších emisních cílů. Volkswagen podle Wollera rovněž očekává, že na jeho zisky bude mít negativní vliv potřeba prodávat více elektromobilů.
Audi za loňský rok prodala o 12 procent vozů míň než ten předešlý. Na rok 2025 ani nemá stanové cíle prodeje. Porsche v Číně čelí cenové válce a svá auta musí prodávat s výraznou slevou.
Během panování kancléře Olafa Scholze se provalily najednou snad všechny slabiny, neduhy a neřešené problémy, které se pod vyleštěným povrchem Německa po léta skrývaly.
Dohoda podle Handelsblattu mimo jiné obsahuje ujednání, podle kterého se bude pro závod v Osnabrücku hledat kupec, menší výroba v Drážďanech se přemění nebo uzavře.
Německá automobilka Volkswagen uvažuje o rozsáhlém propouštění, snižování platů a nejspíš i zavření několika závodů v Německu. Odbory v pondělí kromě vyjednávání opět vsadily na výstražné stávky.
Mezi recepty k oživení zmiňuje Bureš i setrvání u Green Dealu. „Nevzdávat Green Deal, nevzdávat obnovitelné zdroje, ale doplnit to tak, aby se z něho stal byznysový projekt,“ navrhuje ekonom.
Volkswagen varoval, že poprvé v 87leté historii společnosti uzavře továrny na německém území, a politici zatím řešení uprostřed rostoucí frustrace zaměstnanců a hrozby masových stávek nenašli.
„Když to bude potřeba, bude to jeden z nejtvrdších konfliktů, jaké Volkswagen kdy viděl,“ uvedl oblastní manažer IG Metall. Později zdůraznil, že pondělní akce byly jen varováním.
Ve všech postižených továrnách se práce zastaví dočasně, uvedl oblastní manažer IG Metall. Mluvčí odborů sdělil, že po varovné stávce se opět výroba rozběhne, a to až do další protestu v nové směně.
Spor se týká mezd asi 120 000 zaměstnanců v závodech značky Volkswagen, kde platí zvláštní dohoda o mzdách. Vedení zatím odmítá jakékoliv jejich zvýšení, naopak plánuje snížení mezd o 10 procent.
„Problémy jednoho odběratele, byť tak významného, jako je Volkswagen, by neměly (v Česku) způsobit dramatický problém,“ uklidňuje viceprezident Svazu průmyslu a dopravy Radek Špicar.
Škodě se zvýšil provozní zisk i rentabilita tržeb. Firma to připisuje mimo jiné vyváženému přístupu k nabídce vozů od spalovacích po plně elektrické. Volkswagen údajně chystá zavřít až tři závody.
„Volkswagen bude muset šetřit. Situace je velice vážná, řezy budou vážné a budou je provázet souboje s odboráři,“ říká v rozhovoru pro Český rozhlas Plus šéfredaktor serveru Autoweek Vladimír Rybecký.
Podle odborů je ohrožen zejména závod v Osnabrücku, který nedávno přišel o nadějnou zakázku od automobilky Porsche. Celá oddělení mají být uzavřena nebo přesunuta do zahraničí.
„Současné plány budou muset být zásadně přehodnoceny,“ říká v pořadu Dvacet minut Radiožurnálu Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto a prezident českého Sdružení automobilového průmyslu.
„Situace je mimořádně napjatá a nezle ji překonat jednoduchými opatřeními a snížením nákladů,“ uvedl v prohlášení šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer.
Rivian vznikl v roce 2009, zatím se mu ale nepodařilo dostat z červených čísel. Krok přichází v době, kdy se zostřuje boj mezi výrobci elektromobilů a západní země přistupují ke clům na čínský dovoz.
Přípravě projektu podle ministra průmyslu a obchodu Jozefa Síkely (STAN) i zástupců státních firem výsledek referenda nebrání. Chystané připomínky obce mohou ale projekt zbrzdit.
Klíčový projekt pro ekonomiku a zaměstnanost. Tak popisují politici nový záměr postavit u Dolní Lutyně takzvanou gigafactory. Jak zjistil server iROZHLAS.cz, celou věc má ve středu projednat vláda.
Volkswagen má v Sin-ťiangu jednu továrnu. Kvůli politické debatě v ní už předem udělala audit a interní šetření prý neukázalo, že by závod jakkoliv těžil z práce vězňů.
Toyota v loňském roce těžila ze zlepšení situace v dodavatelských řetězcích a ze stabilní poptávky v Severní Americe a v Evropě. Japonská automobilka zvýšila výrobu o 8,6 procenta na 11,5 milionu aut.