Detroitský autosalon ukázal, že elektromotory dostávají už i pick-upy
Ferrari chystá vlastní elektromobil a Ford investuje do vývoje elektromobilů 230 miliard korun. I takové zprávy přinesl autosalon v Detroitu, který otevřel letošní sezónu automobilových veletrhů. Největší výstava aut za oceánem ukazuje, jak úporně motoristický svět bojuje s emisemi z dopravy. Elektromotory už totiž dostávají i velké a silné pick-upy.
Amerika podle automobilky Dodge – to jsou ranče, country a velké silné pick-upy. Michiganský Dodge platí za výrobce mamutích pracovních aut. Novým technologiím se ale nebrání, a tak na autosalonu v Detroitu představil modernizovaný pick-up RAM 1500, kterému vůbec poprvé pomáhá v jízdě elektromotor.
„Elektromotor, který nemá žádný obrovský výkon, pomáhá při rozjezdech nebo při udržování trvalé rychlosti,“ říká pro Radiožurnál automobilový publicista Tomáš Hyan, který se právě vrátil z Detroitu.
Pick-upy prý stále ještě mají objemné spalovací motory, například Dodge se jim ale snaží co možná nejvíc ulevit.
„Oni mají stále ještě motory na benzín. Jeden je 3.6 V6 a druhý 5.7 V8 a oba tyto stroje jsou vybaveny vypínáním válců, takže pokud není plné zatížení, tak jedou například na čtyři,“ dodává Hyan.
Své pick-upy v Detroitu ukázal i Ford nebo Chevrolet. Zatím bez elektromotorů, ostatně ne všichni v automobilovém průmyslu věří voltům a dál zůstávají spíš u oktanů. Třeba jako šéf koncernu Fiat-Chrysler Sergio Marchionne.
„Výroky, které slýcháme o neodvratném nástupu elektrifikace svázané s umělou inteligencí, jsou v nejlepším případě jen dohady. A tak oznamovat teď na autosalonu v Detroitu, že budeme mít do budoucna XY aut, která budou elektrická… Je to ekonomicky moudré? Odpověď je pravděpodobně: ne, není,“ řekl Marchionne.
Loňský rok přitom Američané nakoupili nejvíc elektrických aut v historii – 200 tisíc. Milovaných pick-upů na naftu nebo benzín ale čtrnáctkrát tolik.