Slavný designér vozů Ferrari nebo Rolls-Royce Sergio Pininfarina zemřel
Automobilový svět přišel o jednoho z nejslavnějších návrhářů – ve věku 85 let zemřel Sergio Pininfarina. Je podepsán pod řadou modelů především značek Ferrari, Maserati, Rolls-Royce, Ford či Cadillac. Společnost Pininfarina navrhla téměř všechny modely sportovních vozů Ferrari od počátku 50. let 20. století.
Pininfarina vystudoval průmyslový design v Turíně a v polovině 60. let minulého století převzal firmu po svém otci Battistovi.
Impérium se jménem Pininfarina se v posledních letech zaměřilo i na oblast mimo automobilový průmysl. V Česku je společnost známá například i tím, že navrhla design malých skleněných lahví minerálních vod Mattoni a Aquila.
Přínos Sergia Pininfariny pro automobilový průmysl a design přiblížil redaktor serveru Autoweek Vladimír Rybecký
„Byl pokračovatelem díla svého otce Batisty Pininfarini – prosazoval jednoduchost a čistou krásu aut, proto jsou díla jeho karosárny jednoznačně rozpoznatelná,“ vysvětluje redaktor serveru Autoweek Vladimír Rybecký a pokračuje:
„Na druhé straně byl průkopníkem v tom, že proměnil tradiční karosářskou práci italských mistrů tím, že ji spojil s výrobou. Dokázal oslovit automobilky a ty mu zadávaly nejen návrh karoserií, ale i jejich výrobu.“
Jeho modely nebyly zajímavé na pohled, ale byly také propracované po technické stránce. Pininfarina stál například u zrodu jednoho z prvních větrných tunelů na testování aerodynamiky aut na světě.
„Byl vždycky o krok vepředu. Vystudoval průmyslový design, ale také strojařinu, snažil se proto propojovat design s technikou. Ferrari i pro své závodní vozy jeho aerodynamický tunel řadu let využívalo,“ uvádí Rybecký.
Pininfarina také od počátku podporoval snižování emisí a ekonomičtější využití paliva. „Snažil se, aby i sportovní auta byla maximálně efektivní. Co se týkalo jeho spolupráce především s Ferrari, uplatňoval ekonomická hlediska i při výrobě. Bez přínosu Sergia Pininfariny by automobilka Ferrari nebyla zdaleka tak úspěšná – vedl je k tomu, aby byli trochu víc na zemi a aby dělali auta, která jsou reálná,“ říká redaktor serveru Autoweek.