FAMU hledá pro studii hráče počítačových her. Pod dohledem lékařů budou hrát Resident Evil: Village

Na pražské FAMU právě teď probíhá ve spolupráci s 3. lékařskou fakultou Univerzity Karlovy výzkum, který se zaměřuje na vliv zvuku při hraní videoher. Testovaní musí nejméně půl hodiny hrát jednu z nejstrašidelnějších her poslední doby – Resident Evil: Village.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Testované subjekty musí nejméně půl hodiny hrát jednu z nejstrašidelnějších her poslední doby - Resident Evil: Village

Testované subjekty musí nejméně půl hodiny hrát jednu z nejstrašidelnějších her poslední doby - Resident Evil: Village | Foto: Alžběta Havlová | Zdroj: Český rozhlas

I přestože je FAMU známá především jako filmová škola, díky nově vzniklému oboru herního designu se studentům a učitelům otevřely zcela nové možnosti. Jednou z nich je aktuální výzkum, jehož cílem je zjistit, jakým způsobem člověka při hraní her ovlivňují rozdílné zvukové formáty a způsoby reprodukce zvuku – jestli hrají se zvukem z televize, na velkém domácím kině nebo mají na hlavě sluchátka.

Přehrát

00:00 / 00:00

Poslechněte si celou reportáž Alžběty Havlové

Za projektem stojí filmový a herní zvukař Tomáš Oramus. „Na tuto otázku nelze odpovědět jen tak od stolu, ale nejlépe tyto informace získáme přímo během hraní. Rozhodli jsme se tak zorganizovat poměrně rozsáhlý experiment, ke kterému potřebujeme alespoň 150 účastníků,“ říká.

Výzkum se koná v prostorách Studia FAMU v Praze. Podmínkou je minimální věk 18 let a zkušenost s hraním her. Samotné testování vypadá tak, že každý účastník si zahraje ukázku ze hry Resident Evil: Village na X-Box Series X v profesionálním zvukovém studiu.

Kromě toho, že vyplní několik krátkých dotazníků, mu během hraní bude fyziolog měřit srdeční tep, dechovou frekvenci a elektrodermální aktivitu, tedy kožní odpor. Z těchto dat pak organizátoři studie vyhodnotí, jaký má zvuk vliv na prožitek a zároveň na fyziologické funkce, které člověk nedokáže vědomě ovlivnit.

Z předchozích výzkumů totiž podle Oramuse vyplynulo, že hráčům se při děsivých nebo „lekacích“ scénách srdeční tep naopak zpomalil, protože se nejspíš v herním prostředí maximálně soustředí. Aktuální výzkum by měl tento poznatek potvrdit, nebo vyvrátit. A zároveň bude sloužit mimo jiné také herním vývojářům.

Alžběta Havlová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme