Do tří let by v Plzni mohla začít stavba východního okruhu, odvede auta z centra města
Do roku 2018 by v Plzni mohla začít stavba východního okruhu. Silnice první třídy číslo 20 má odvést podstatnou část dopravy z centra města. Spojila by Severní předměstí s dálnicí D5, a odvedla tak z centra auta mířící od Mostu a Karlových Varů směrem na Prahu a naopak.
Východní okruh bude kopírovat železniční trať. Protože jde o silnice první třídy, investorem bude stát, respektive Ředitelství silnic a dálnic. Trasu obchvatu popisuje náměstek primátora Petr Náhlík z KDU-ČSL.
„Měla by vést od severu na jih a spojovat severní okraj města Plzně, tedy výpadovku na Karlovy Vary a Žatec, s dálnicí. Tato trasa je v územním plánu od roku 1995 a je vedena v souběhu s železničními tratěmi, konkrétně tedy s železniční tratí na Žatec a Budějovice,“ upřesňuje Náhlík.
Dlouhou dobu se diskutovalo o tom, z jakého směru začít stavět. Nakonec se město s Ředitelstvím silnic a dálnic dohodlo, že lepší to bude od severu, tedy od křižovatky Plaská - Studentská směrem k novému mostu v Jateční ulici a dál směrem na Koterov.
Do tří let by v Plzni mohla začít stavba východního okruhu. Odvede auta z centra. Podrobnosti zjišťovala redaktorka Jana Kosová
„Na trase je vykoupena zhruba třetina pozemků. Zbývá tedy vykoupit nebo posměňovat ten zbytek,“ říká Náhlík a dodává:
„Tato trasa by velmi odlehčila rekreační oblasti Boleveckých rybníků a snížila transit centrem města. Umožnila by vozidlům směřujícím od Prahy na Karlovarsko vynechat centrum města.“
V současnosti zpracovává Ředitelství silnic a dálnic projektovou dokumentaci na první úsek v délce zhruba kilometr a půl. Náklady by se podle náměstka plzeňského primátora pohybovaly kolem 450 milionů korun. Třetinu by zaplatilo město a dvě třetiny stát.
„Lidé, kteří používají toto spojení, jezdí v této chvíli po stávající komunikaci po březích kolem Boleveckého rybníka. Nová trať by vedla z druhé strany žatecké trati, takže v místě železniční zastávky Bílá Hora by silnice vedla pod železniční tratí a pokračovala by v polích pod Mikulkou mimo obytnou zástavbu,“ přibližuje Náhlík.
Východní okruh je podle právě vznikajícího plánu udržitelné mobility jednou z priorit mezi silničními stavbami ve městě, spolu s okruhem západním.