Z pražských náplavek by do dvou let mohla zmizet cyklostezka. Do roka auta a toalety
Z pražských náplavek by do dvou let měli zmizet rychlí cyklisté. Je to jedna z priorit nového správce nábřeží Davida Hägena, kterého dnes představil magistrát hlavního města. Z náplavek chce udělat klidnou oddechovou zónu.
„Máme tady několik skupin obyvatel, které náplavku využívají. Jedna jsou rybáři, pak rodiny s malými dětmi, rádi tu projíždějí cyklisti. Když k tomu přidáme loďaře, velkou plavbu a další, vznikne nám směs, kterou je potřeba upravit,“ říká David Hägen.
Správce náplavek, původem z Holandska, má o budoucí podobě pražských náplavek jasnou představu. Nábřeží by chtěl rozdělit do několika zón tak, aby byla místem pro všechny.
O budoucnosti pražských náplavek hovořili jejich nový správce David Hägen a kavárník Ondřej Kobza, který usiluje o jejich využití jako veřejného prostoru
„Měly by se tady moci v pohodě potkávat rodiny s kočárky, s malými dětmi, lidé se psy, rybáři, loďaři, ale i účastníci různých akcí, návštěvníci restaurací a podobně,“ dodává.
Kavárník Ondřej Kobza, který na náplavce podniká, by uvítal, kdyby se z náplavek staly takové umělecké uličky.
„Směřujeme k tomu, ale často je to monstrózní, jsou tam davy lidí,“ myslí si Kobza.
Ve spolupráci s Institutem plánování a rozvoje hlavního města Prahy by chtěl Hagen břehy prodloužit po celé délce Vltavy. Lidé by pak po náplavce mohli projít z Podolí až do Karlína.
„Téměř ihned mohu slíbit lepší úklid, lepší odvoz odpadů a lepší využívání toalet,“ říká Hägen.
Ještě letos chce z trasy odstranit barevné mobilní toalety, kontejnery na odpadky a parkující auta. Do dvou let by z nábřeží měla zmizet i cyklostezka.
„Není ideální, když nám tu lidé projíždějí vysokými rychlostmi na kolech a všichni ostatní jim musí uskakovat,“ říká Hagen. Rychlou, tranzitní dopravu tak chce přesunout nahoru na silnici.
O budoucnosti cyklostezky podél Vltavy by měla Praha ještě jednat. Její zrušení by totiž znamenalo milionové investice do úpravy Rašínova nábřeží.