Z pražských náplavek by do dvou let mohla zmizet cyklostezka. Do roka auta a toalety

Z pražských náplavek by do dvou let měli zmizet rychlí cyklisté. Je to jedna z priorit nového správce nábřeží Davida Hägena, kterého dnes představil magistrát hlavního města. Z náplavek chce udělat klidnou oddechovou zónu.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Prázdná náplavka u Výtoně

Prázdná náplavka u Výtoně | Foto: Standa Soukup

„Máme tady několik skupin obyvatel, které náplavku využívají. Jedna jsou rybáři, pak rodiny s malými dětmi, rádi tu projíždějí cyklisti. Když k tomu přidáme loďaře, velkou plavbu a další, vznikne nám směs, kterou je potřeba upravit,“ říká David Hägen.

Správce náplavek, původem z Holandska, má o budoucí podobě pražských náplavek jasnou představu. Nábřeží by chtěl rozdělit do několika zón tak, aby byla místem pro všechny.

Přehrát

00:00 / 00:00

O budoucnosti pražských náplavek hovořili jejich nový správce David Hägen a kavárník Ondřej Kobza, který usiluje o jejich využití jako veřejného prostoru

„Měly by se tady moci v pohodě potkávat rodiny s kočárky, s malými dětmi, lidé se psy, rybáři, loďaři, ale i účastníci různých akcí, návštěvníci restaurací a podobně,“ dodává.

Kavárník Ondřej Kobza, který na náplavce podniká, by uvítal, kdyby se z náplavek staly takové umělecké uličky.

„Směřujeme k tomu, ale často je to monstrózní, jsou tam davy lidí,“ myslí si Kobza.

Ve spolupráci s Institutem plánování a rozvoje hlavního města Prahy by chtěl Hagen břehy prodloužit po celé délce Vltavy. Lidé by pak po náplavce mohli projít z Podolí až do Karlína.

„Téměř ihned mohu slíbit lepší úklid, lepší odvoz odpadů a lepší využívání toalet,“ říká Hägen.

Děláme vlny na pražské náplavce II. | Foto: Standa Soukup

Ještě letos chce z trasy odstranit barevné mobilní toalety, kontejnery na odpadky a parkující auta. Do dvou let by z nábřeží měla zmizet i cyklostezka.

„Není ideální, když nám tu lidé projíždějí vysokými rychlostmi na kolech a všichni ostatní jim musí uskakovat,“ říká Hagen. Rychlou, tranzitní dopravu tak chce přesunout nahoru na silnici.

O budoucnosti cyklostezky podél Vltavy by měla Praha ještě jednat. Její zrušení by totiž znamenalo milionové investice do úpravy Rašínova nábřeží.

Veronika Sedláčková, Magdaléna Medková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme