Vyzkoušel si práci kameramana, animátora nebo výtvarníka. Aurel Klimt zvládl u filmu 17 profesí
Režisér, scenárista, výtvarník a dalších 14 filmových profesí. Aurel Klimt je podle datových analytiků serveru iROZHLAS.cz nejvšestrannějším českým umělcem. Reportérka Lucie Korcová se za Aurelem Klimtem vypravila do obce Malešov u Kutné Hory do jeho ateliéru, kde vznikal i film o prvním psovi ve vesmíru.
„Jsme v kinosále, támhle bylo pódium a plátno, támhle byly díry na projektory, Lajka kompletně vznikla tady. A první film, který se tady točil, byli Hrbáči v Damašku,“ ukazuje Aurel Klimt, který studoval na FAMU obor animovaná tvorba.
Vyzkoušel si práci kameramana, animátora nebo výtvarníka. Aurel Klimt zvládl u filmu 17 profesí
„Původně jsem chtěl být gorilou,“ směje se Klimt. „Přečetl jsem 14 dílů Tarzana a zjistil jsem, že lidé nejsou úplně nejlepší, že jsou lepší gorily.“
„Obor animované tvorby mi přišel nejvíc odpovídající mým schopnostem a dovednostem. Protože jsem uměl všechno a nic. Výtvarno, divadlo, literatura, film, fotil jsem. Animovaná tvorba to všechno obsahuje,“ říká Klimt.
Animovaný film Lajka
Láska ke zvířatům mu ale zůstala. I na zahradě jeho domu nám dělá společnost pes. A pes je taky hlavní postavou animovaného filmu Lajka o zvířecím průkopníkovi kosmonautiky.
Podle datařů Českého rozhlasu u filmu Aurel Klimt zvládl a vyzkoušel 17 profesí.
„Některé profese beru jako nezbytně nutné pro autorskou tvorbu. To znamená, že si režisér najde látku, případně si vymyslí námět, udělá si scénář, to je celkem obvyklé. Já jsem si k tomu přibral ještě dalších x profesí. Některé jenom z donucení,“ vysvětluje Aurel Klimt.
Já jsem se jenom přišla zeptat, jestli máte nominaci na Oscara. Rekordní tváře a hlasy českých filmů
Číst článek
Aurel Klimt si vyzkoušel i práci kameramana, animátora nebo výtvarníka. „Třeba v Lajce jsme byli tři výtvarníci. Martin Velíšek, já a Fero Lipták. Já jsem dělal zvířata, Fero dělal planetu a Martin dělal lidský depresivní svět někde na Bajkonuru,“ popisuje.
A pak přijdou Mloci
Nikdy ale nezkoušel zvuk. „Od svých čtyř let jsem nahluchlý, tak tam byl limit, že bych z toho zvuku půlku neslyšel,“ doplňuje Klimt. U Lajky se zapojil také do výpravy. Na filmu pracovalo jen pět lidí a vznikal deset let.
„Museli jsme v pěti lidech vyrobit rakety, baráky, krajiny, všechny rekvizity, dekorace – prostě všechno,“ dodává.
Svět Laiky se nyní přesune nahoru na půdu. „Tady by měli pokračovat Mloci. Tedy jejich část, protože to bude kombinovaný film, hraný a animovaný. Takže to, co bude zapotřebí naanimovat, můžeme buď jet na modré, nebo na zelené pozadí. Ale musí se to tady trochu uvolnit,“ naznačuje Aurel Klimt, jaký bude jeho další film.