Film, který výtvarnice Julie Černá z Ateliéru animace a filmu pražské UMPRUM vytvořila jako svůj bakalářský projekt, vznikl na základě autorčiny vlastní stejnojmenné komiksové předlohy.
„Některé profese beru jako nezbytně nutné pro autorskou tvorbu. To znamená, že si režisér najde látku, případně si vymyslí námět, udělá si scénář, to je celkem obvyklé,“ vysvětluje Aurel Klimt.
Bára Anna Stejskalová už jako studentka zabodovala na cenách BAFTA. Nedávno spolupracovala na výtvarné podobě VR snímku Tmání. Teď připravuje nový film, na který dostala peníze na Anifilmu.
Electra, nový film animátorky Darii Kashcheevy, a krátkometrážní drama Osmý den režiséra Petra Pylypčuka se představí v nejprestižnější studentské soutěži.
Co spojuje spisovatele Karla Čapka a režiséra Karla Zemana? Animátor Aurel Klimt, který chce tyto velikány české kultury dostat do jednoho filmu s názvem „Válka s mloky“.
Zahraniční snímky na přelomu milénia téměř vytlačily české animované snímky, které ale už v minulosti inspirovaly i zahraniční tvůrce. Režiséři jako Karel Zeman ale žijí v srdcích fanoušků do dnes.
Pospíšilová se zapsala do paměti několika generací dětí. Začínala pod vedením legendy české animace Jiřího Trnky, například prací na filmu Sen noci svatojánské.